Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

10 dôvodov, prečo cvičiť v práci

10 dôvodov, prečo cvičiť v práci



Sedavé zamestnanie preťažuje svaly, kĺby i chrbticu Vášho tela. Nielen, že má dlhodobé sedenie negatívny vplyv na celý oporný a svalový systém človeka, ale tiež môže viesť k nežiaducemu naberaniu hmotnosti. Aby ste týmto nepríjemným dôsledkom práce za monitorom počítača zabránili, je vhodné nájsť si počas dňa niekoľko minút, kedy trpiace telo pretiahnete a svalom i kĺbom uľavíte.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Strečing - Cvičenie pre dokonalé pretiahnutie

10 dobrých rád, ako skutočne začať cvičiť

Ako na pohyb a cvičenie s kilami navyše

 

Je zrejmé, že nebudete počas pracovnej doby podnikať dlhé a náročné aeróbne alebo posilňovacie cvičenie, ale na strečing si čas zvládne nájsť určite každý. Tu je 10 dôvodov, prečo s cvičením začať:

1. Uľavíte krčnej chrbtici - pri práci na počítači majú ľudia mnohokrát tendenciu vysúvať bradu dopredu a tým deformujú prirodzené zakrivenie krčnej chrbtice. Navyše vplyvom stresu svaly v okolí krčnej chrbtice aj šijové svaly tuhnú a môžu potom spôsobovať bolesti hlavy. Kedykoľvek počas dňa si ponaťahujte krčnú chrbticu aj šijové svaly úklonmi do strany k ramenám, potom pritiahnite bradu šikmo k ramenu a nakoniec s rovným chrbtom pomocou rúk priblížte bradu k hrudníku.
 
2. Pomôžete Vašim bedrám - bedrá sú ďalším veľmi problematickým miestom chrbtice. Kvôli málo pevným brušným svalom a krúteniu sa na stoličke pri hľadaní pohodlnej pozície, sú práve bedrá často preťažované. Skúste sa preto v sede na stoličke na chvíľu predkloniť k stehnám a oblasť bedier predýchajte alebo sa dlaňami oprite o dosku pracovného stola a s výdychom vyhrbte chrbticu k stropu. Pri precvičovaní bedrovej chrbtice je veľmi vhodné striedať sedenie na stoličke so sedením na gymnastickej lopte.

3. Rozprúdite lymfatický systém - vplyvom nosenia tesných nohavíc, dlhého trávenia času na kancelárskej stoličke, ale aj častého prekladania nohy cez nohu je utláčaný lymfatický systém tela. Lymfatické uzliny, ktoré sa nachádzajú v oblasti slabín, sú stláčané a nemajú teda dostatok priestoru pre plnenie svojej funkcie. Aby ste lymfu v tele rozprúdili, postavte sa vedľa stola, zanožte jednu nohu a pretlačte boky dopredu. Potom nohy vymeňte. Pretiahnete stehná, ale hlavne oblasť slabín a lymfatických uzlín.

4. Utvoríte priestor pre vnútorné orgány - kvôli tesnej gume sukne alebo nohavíc a zaťahovaniu brucha z estetických dôvodov trpia počas pracovnej doby tiež Vaše vnútorné orgány. Skúste si preto občas stúpnuť a predýchať túto oblasť tak, že s každým nádychom vystrčíte pupok čo najďalej pred seba a s výdychom ho naopak vtiahnete k chrbtici. Posilníte hlboké brušné svaly, ale tiež doprajete dostatok kyslíka aj miesta práve vnútorným orgánom, ktoré potom budú pracovať lepšie .

5. Prečistíte si hlavu
- nech si nájdete na cvičenie dve minúty alebo celú polhodinu, preťahovaním a cvičením v práci si skvele psychicky odpočiniete. Na chvíľku zmeníte druh činnosti a tým uľavíte Vašej mysli. Uvidíte, že po odcvičení niekoľkých naťahovacích cvikov sa Vám bude pracovať lepšie, zlepší sa sústredenie a Vaša práca bude efektívnejšia. Počas cvičenia skúste na pracovné povinnosti nemyslieť.

6. Zbavíte sa napätia - keď ste v práci stresovaní, môžete si cvičením pomôcť od napätia. Kúpte si posilňovacie gumové koliesko alebo loptičku a počas práce ich stláčajte. Zapojíte svaly predlaktia i zápästia, takže okrem odbúrania stresu tiež uľavíte zápästiam od jednotvárnych pohybov s počítačovou myšou, ktoré Vám môžu spôsobiť zápal karpálneho tunela .

7. Zabránite opuchom
- nohám sedenie ani dlhé státie všeobecne neprospieva, pretože lymfa nemá možnosť voľného prietoku. Tým pádom môžu vznikať opuchy a môžete mať pocit, ako by ste mali nohy z olova. Proti opúchaniu pomôže položiť si nohy na chvíľu hore, pretiahnuť ich a kúsok sa prejsť. Rozprúdite krv i lymfu a minimalizujete riziko vzniku kŕčových žíl.

8. Prestanete myslieť na jedlo - počas práce pri počítači a v kanceláriách vôbec má mnoho ľudí stále chuť na niečo dobré. Ak Vám kolegovia ponúkajú pochutiny alebo siahate do zásuvky po sladkostiach a čipsoch, cvičenie odvedie Vašu pozornosť. Pretiahnutím svalov si lepšie uvedomíte potreby Vášho tela a máte možnosť rozmyslieť si, či máte naozaj hlad, alebo máte len chuť na sladké.

9. Posilníte svaly - dokonca aj na stoličke sa dá posilňovať. Zosuňte boky pred stoličku, oprite sa o ruky a vykonajte pár cvikov na tricepsy, odlepte chrbát od opierky a zapojte brušné svaly alebo zatlačte dlaňami silou do stola, aby ste cítili zapojenie hornej časti chrbta a paží. Cvičenie nemusí byť náročné, ani trvať dlho a predsa za určitý čas môžete vidieť výsledky.

10. Cvičíte a ste za to platení
- ak bojujete s nedostatkom času na cvičenie, keď ste doma, využite možnosť cvičiť v priebehu pracovného dňa. Výhodou je, že sa zbavíte stresu a občerstvíte svoju myseľ, takže budete v práci výkonnejší a Váš šéf sa preto sťažovať určite nebude.



Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Čo všetko dokáže obyčajné cvičenie
Cvičenia a trendy Zásady cvičenia doma
Cvičenia a trendy Bolí vás chrbát? Pretiahnite sa s overballom!