Fithall magazín

Sobota 20.10.2018 meniny má Vendelín

Cvičenia a trendy

Štíhla vďaka plávaniu. Ide to!

Štíhla vďaka plávaniu. Ide to!



Plávanie je úžasný šport. Dokáže zdvihnúť náladu, prečistiť hlavu, ale aj skvele precvičiť svaly Vášho tela a posilniť kardiovaskulárny systém. Ak ste doteraz nenašli pohybovú aktivitu, ktorá by Vás oslovila, skúste popremýšľať práve o plaveckom tréningu.

Vďaka tomu, že má voda schopnosť nadnášať telo, je plávanie vhodné úplne pre každého. Na rozdiel od suchozemských aktivít šetrí kĺby i chrbticu, takže sa odporúča tiež ľuďom s nadváhou, ktorí pohybom vo vode zaťažia kĺby minimálne. Plávanie aj vodný aerobik sú dokonca jedným z najvhodnejších športov pre výrazne obéznych, ale aj pre seniorov.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Ako na kruhový tréning

Aktivity, ktoré Vám pomôžu zhodiť prebytočné kilá

Schudnite chôdzou


Mnoho ľudí sa vyhýba športu v teplých mesiacoch často preto, že je im nepríjemné potenie. Takýto problém ale pri plávaní odpadá, takže z vody vybehnete nielen vytrénovaní a psychicky oddýchnutí, ale tiež príjemne osviežení.

Je rozdiel, či kúpalisko navštevujete len za účelom relaxácie a schladenia sa, alebo beriete plávanie ako šport . Aby mali vodné aktivity zmysel a prínos pre Vaše zdravie i postavu, je potom dôležité dodržiavať niekoľko zásad.

Prvou zásadou je neskákať do vody s plným žalúdkom, ale ani nalačno. Približne dve až tri hodiny pred tréningom si dajte ľahko stráviteľné jedlo, ktoré obsahuje komplexné sacharidy a chudé bielkoviny. V priebehu dňa je potrebné tiež dostatočne piť, pretože aj keď zdanlivo nedochádza k poteniu, aj počas plávania prichádza organizmus o tekutiny. Pred plávaním samotným svaly zľahka ponaťahujte a rozohrejte - zamedzíte tým ich natiahnutiu alebo kŕčom a tiež urýchlite následnú regeneráciu.

Aby sa Vám dobre trénovalo, kúpte si na kondičné plávanie jednodielne plavky, ale tiež kúpaciu čiapku a okuliare. Bikiny síce vyzerajú mnohokrát lepšie, avšak na športovanie sú nepraktické. Kúpacia čiapka tiež nie je práve tým najkrajším módnym doplnkom, ale v okamihu, kedy má byť plavecký tréning efektívny a zdravý, je veľmi užitočná. Pri športovaní v bazéne totiž nesmiete nechávať hlavu v záklone, ako to býva obvyklé u rekreačného plávania, pretože tým veľmi zaťažujete krčnú chrbticu, ale aj šijové svaly a ramená. Práve čiapka skrotí neposedné pramene vlasov, ale tiež vlasy uchráni pred nepriaznivým pôsobením bazénového chlóru alebo morskej soli.

Používaním okuliarov si uľahčíte orientáciu vo vode a zároveň ochránite svoje oči pred chlórom, soľou alebo nečistotami.

Aby ste začali spaľovať zásoby podkožného tuku, mali by ste vydržať plávať v rýchlejšom tempe približne pol hodiny až hodinu. Je vcelku jedno, aký plavecký štýl zvolíte, ale optimálne je štýly striedať. Kraulom a motýlikom vytvarujete ramená a paže, plávaním v štýle prsia zase posilníte chrbtové svaly a zadok. Plávanie je veľmi komplexný pohyb, pri ktorom zaťažujete svaly celého tela a súčasne vďaka dýchaniu do vody zvyšujete kapacitu pľúc a výkon kardiovaskulárneho systému. Pri akomkoľvek plaveckom štýle sa snažte dýchať pravidelne a vydychovať do vody. Na konci tréningu svaly opäť jemne ponaťahujte a ešte vo vode premasírujte a uvoľnite.

Vyberte si sami, či dáte prednosť bazénu, rybníku, priehrade alebo moru. Či už budete plávať kdekoľvek a akýmkoľvek štýlom, skúste si užiť príjemný pocit z pohybu vo vode a nikdy nepreceňujte svoje plavecké schopnosti.


Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Stres zažeňte pohybom!
Cvičenia a trendy Pohybová aktivita a jej vplyv na človeka
Cvičenia a trendy Cvičte a bude sa vám lepšie spať