Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

Ako sa zbaviť nadmernej svalovej hmoty

Ako sa zbaviť nadmernej svalovej hmoty



Muži aj ženy sa často trápia náročným silovým cvičením v posilňovniach a obohacujú svoje jedálničky proteínovými nápojmi len preto, aby im narástla svalová hmota, a aby svoje svaly spevnili. Medzi nami sa však pohybujú aj takí, ktorí sú geneticky vybavení pre rast svalov aj pri miernej fyzickej záťaži. Ak je takto obdarený muž, väčšinou mu to ťažkosti nerobí. Horšie sú na tom ale ženy, ktoré si kvôli príliš objemnému svalstvu nemôžu kúpiť bežné nohavice, alebo ktorých paže vyzerajú podľa nich príliš mužsky.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Chcete pribrať svalovú hmotu? Vieme ako na to.

Aktivity, ktoré Vám pomôžu zhodiť prebytočné kilá

Strečing - Cvičenie pre dokonalé pretiahnutie

 

Čo znamená termín "nadmerná svalová hmota" je veľmi ťažko definovateľné. Síce existujú tabuľky s optimálnym pomerom tuku a svalov, ale zároveň sa do hodnotenia zapája individuálne estetické cítenie.
 
V zásade platí pravidlo, že čím viac má jedinec svalov, tým viac je fit - metabolizmus pracuje rýchlejšie, fyzická výkonnosť je vyššia a človek vyzerá celkovo lepšie a zdravšie. Naopak nedostatok svalovej hmoty so sebou nesie mnoho rizík a zdravotných komplikácií. Tiež je dôležité zhodnotiť, či veľký objem spôsobuje čistá svalovina, alebo skôr tukové zásoby, ktoré sa môžu skrývať pod kožou veľmi svalnatého človeka.

Ak chcete zmenšiť svoj objem, je určite vhodné najskôr redukovať tukovú vrstvu. Ak cvičíte a máte dojem, že sa naopak v určitých partiách rozširujete, je to pravdepodobne tým, že nevolíte vhodnú záťaž. Pri posilňovaní sa môžu svaly spevňovať a prekrvovať, bez miznutia podkožného tuku, a tým pôsobia oveľa objemnejším dojmom. Tuku sa zbavíte aeróbnym cvičením a dobre zostaveným jedálničkom.

Aby ste si odľahčili od nadmerne vyvinutej svalovej hmoty, nemusíte držať žiadnu špeciálnu diétu alebo prestať so športom. Obmedzením pohybu by ste si akurát uškodili a nevhodne zloženou alebo drastickou diétou o to viac. Dôležité je ale vybrať si cvičenie, vďaka ktorému budú Vaše svaly štíhle a pevné, bez toho, aby naberali na objeme.

Vyhnite sa náročným silovým športom, ako je cvičenie v posilňovni s ťažkými činkami, výšľapom na bicykli do kopcov, šprintovaniu alebo ďalším aktivitám, pri ktorých počas obmedzeného časového úseku musíte vynaložiť veľa energie. Naopak veľmi vhodné sú vytrvalostné športy pri nízkej až strednej intenzite, ako je dlhý, ale pomalý beh, jazda na bicykli po rovnom teréne alebo rýchla chôdza. Dôkazom, že pri dlhých behoch či výjazdoch na bicykli Vám svaly neporastú, sú maratónci alebo cyklisti, ktorí sú vždy veľmi útli. Veľmi vhodné sú ale tiež lekcie jogy alebo pilates, pri ktorých sa svaly nielen pretiahnu do dĺžky, takže budú potom vyzerať oveľa štíhlejšie, ale tiež vďaka stimulácii lymfatického systému môžete redukovať nadbytočné kilogramy, ktoré v štíhlom vzhľade bránia.

Dôležitú úlohu pri redukovaní tukovej i svalovej hmoty hrá jedálniček. Pre zmenšenie objemu svalov sa snažte prijať menej kalórií, než koľko energie vydáte, aby ste si vytvorili energetický deficit. Jedzte ľahké jedlá, s minimálnym obsahom tuku, ale nepreháňajte to ani s konzumáciou bielkovín, ktoré slúžia ako stavebná hmota a rast svalov podporujú.


Každý človek má určitý typ postavy daný do vienka vďaka dedičnosti. Zmeniť telesnú konštrukciu je ťažké, ale nie nemožné. Rozhodne nesiahajte po radikálnych riešeniach, ale zamerajte sa skôr na postupnú zmenu tréningu a skladby jedálnička. Neočakávajte tiež, že zmena bude vidieť cez noc - buďte trpezliví a myslite na to, že na prvom mieste je vždy zdravie a až potom vzhľad tela.

 

Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Dokonalé brucho - poznáte svaly brucha? A viete, ako ich posilňovať?
Cvičenia a trendy Poznáte svaly zadku? A viete, ako ich posilňovať?
FITHALL cvičenie Poznáte svaly paží? A viete, ako ich posilňovať?
Cvičenia a trendy Poznáte svaly dolných končatín? A viete, ako ich posilňovať?