Fithall magazín

Nedeľa 21.1.2018 meniny má Vincent

Cvičenia a trendy

Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 4. diel

Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 4. diel

Aktivity, ktoré vám pomôžu zhodiť prebytočné kilá



Pohybová aktivita a športovanie vôbec hrá pri chudnutí významnú úlohu. Redukovať nadbytočné kilogramy sa síce dá aj bez cvičenia, ale tak rýchlo, ako ide váha dole, ide potom tiež hore, pretože človek stráca predovšetkým vodu a svalovú hmotu. Dalo by sa povedať, že absolútne akýkoľvek pohyb je lepší, než žiadny. Ak to ale myslíte s chudnutím naozaj vážne, zamerajte sa na športy, pri ktorých to ide ľahšie.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 1. diel

Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 2. diel

Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 3. diel


U pohybu, ktorý vám pomôže spaľovať tukové zásoby, platí, že by sa tepnová frekvencia mala pohybovať aspoň 30 - 40 minút v aeróbnom pásme. Ľudsky povedané - aspoň 30 - 40 minút (ale čím dlhšie, tým lepšie) sa snažte udržať také tempo, aby ste sa ľahko zadýchavali, boli schopní stále hovoriť, ale zároveň sa potili, zohrievali a cítili búšenie srdca. V teplom letnom počasí také podmienky spĺňa napríklad vysokohorská turistika. Vyberte si kopec, na ktorého vrchol pôjdete aspoň hodinu. Udržujte stále rovnako rýchle tempo a pravidelne dýchajte. Snažte sa nezastavovať a v chôdzi si pomáhajte tiež rukami, alebo použite palice na Nordic walking, ktoré odľahčia vašim kĺbom a zaktivizujú tiež hornú polovicu tela. Chôdzou po horách navyše skvele spevníte svaly stehien a zadku a nadýchate sa čerstvého vzduchu. Pokiaľ nie je počasie priaznivé, pokojne sa vyberte do fitness centra na bežecký pás, alebo na lekciu HEAT, ktorá chôdzu do kopca simuluje.

 

Ďalším výborným športom pre chudnutie je obyčajné behanie. Nepotrebujete k nemu žiadne špeciálne vybavenie ani prípravu a navyše je úplne zadarmo. Behajte pomaly, ostatných okoloidúcich si nevšímajte, plynulo dýchajte. Pri behu vás nesmie pichať v boku - to je jasná známka toho, že bežíte príliš rýchlo. Skúste vydržať opäť aspoň 30 minút v kuse, alebo beh uľahčujte rýchlou chôdzou.

Ak ste niekedy sledovali cyklistiku, určite ste si všimli, ako sú jazdci na dvoch kolesách štíhli. To je tým, že aj pri vytrvalostnej jazde na bicykli čerpá organizmus energiu z tukových zásob. Skúste si naplánovať dlhší výlet na bicykli, kde nebude príliš prudké stúpanie a ako cieľovú odmenu si určite nedávajte na záhradke pivo, aj keď k tomu letné počasie láka.

Bolo by chybou myslieť si, že len vytrvalostné športy pomáhajú v redukcii hmotnosti. Naopak, tiež cvičenia zamerané na rozvoj sily a svalovej hmoty, urýchlia váš metabolizmus, takže potom budete chudnúť oveľa ľahšie. Všeobecne platí, že čím viac svalov človek má, tým viac toho môže zjesť, bez toho aby pribral. Svalová hmota dodá vášmu telu pevný vzhľad, ktorý je možné iba aeróbnou aktivitou dosiahnuť len ťažko.

Pri chudnutí platí úplne jednoduché pravidlo - energetický výdaj musí byť väčší, než energetický príjem. Preto nech robíte akýkoľvek šport, cvičíte, alebo len chodíte na prechádzky a pracujete na záhrade, pálite kalórie, spotrebovávate energiu, a teda chudnete. Skúste zaradiť do svojho diára aeróbnu aktivitu, ako je práve behanie alebo jazda na bicykli či korčuliach, aspoň 3 x týždenne. Tieto športy poprekladajte posilňovaním a strečingom, ale využívajte aj akúkoľvek inú príležitosť k pohybu. Choďte po schodoch, bežte sa počas obedovej pauzy prejsť a čo najviac obmedzte dopravovanie sa automobilom.

Dnes je problémom takmer každého nedostatok času, ale ak so sebou chcete naozaj niečo robiť, stanovte si cvičenie ako prioritu číslo jeden a namiesto hľadania dôvodov, prečo to nejde, obujte tenisky a vybehnite do lesa.

 

A aj pre dnešný deň si pre vás trénerka Marie Korseltová pripravila cvičenie pre rozhýbanie vášho metabolizmu. Takže švihadlo, topánky a podložku a ideme na to.

 

Nakopnite-svoj-metabolizmus-cvicenim-4diel.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 1. diel
Jedlo a výživa Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 2. diel
Jedlo a výživa Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 3. diel