Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

Schudnite chôdzou

Schudnite chôdzou



Ak patríte k tým, ktorí sú zmätení zo všetkých noviniek vo svete fitness a neviete, aký šport je pre Vás ten pravý, stavte na chôdzu. Pre človeka je obyčajná chôdza najprirodzenejším pohybom. Chodiť totiž môže úplne každý, bez rozdielu pohlavia, hmotnosti, fyzickej kondície i veku. Chodiť môžete navyše úplne všade a nepotrebujete k tomu žiadne zvláštne vybavenie, okrem Vašich nôh. Ďalšou výhodou chôdze je to, že je úplne zadarmo.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Vyrazte von za športom!

Ako schudnút? Máme pre vás zaručené tipy

Ako na pohyb a cvičenie s kilami navyše

 

Ak chcete pomocou chôdze schudnúť, budete musieť zvoliť svižnejšie tempo, pri ktorom Vám stúpne tepová frekvencia aspoň na 65 - 85% jej maxima. Snažte sa vydržať aspoň po dobu 45 - 60 minút, aby Vaše telo skutočne začalo spaľovať tukové zásoby, nie len zásobný cukor zo svalov. Celú dobu by ste však mali byť schopní plynule hovoriť a nesmie vás ani pichať v boku (to je jasná známka príliš rýchleho tempa). Pred takou formou tréningu ľahko natiahnite hlavné svalové skupiny, aby Vás druhý deň nič nebolelo, ale tiež aby ste pripravili svaly na nadchádzajúcu aktivitu. Pri športovej chôdzi pokrčte lakte do pravého uhla, päste nechajte jemne zovreté a s každým krokom si pohybom paží pomáhajte. Tým zapojíte efektívnejšie hornú polovicu tela. Snažte sa neprehýbať bedrá, narovnajte chrbát a uvoľnite ramená. Bradu nevystrkujte dopredu, naopak ju zľahka zasuňte. Správne držanie tela je pri chôdzi extrémne dôležité, pretože tým zabránite preťažovaniu Vašich svalov, predovšetkým v oblasti chrbta a šije.
 
Rýchlu chôdzu môžete zaradiť do svojho aeróbneho tréningu a striedať ju napríklad s behom alebo s lekciami, ako je aerobic, spinning alebo Zumba. Hlavne na jar a v lete, kedy je vonku pekné počasie, je škoda zatvárať sa v telocvični - pohyb na čerstvom vzduchu Vám zlepší náladu a zbaví Vás stresu. Chodiť môžete ale tiež v posilňovni na bežeckom páse, kde môžete priamo sledovať svoju tepovú frekvenciu, zdolanú vzdialenosť aj spálenú energiu. Keď si bežecký pás zdvihnete, alebo keď si vyberiete pre svoj tréning členitý terén, skvele posilníte svaly Vašich nôh i zadku a spaľovanie tukov bude o to intenzívnejšie.

Ak je Vaším úhlavným nepriateľom nedostatok času na cvičenie, chôdza je pre Vás ako stvorená. Aby ste vďaka chôdzi strácali nadbytočné kilogramy, nemusíte sa prezliekať do teplákov, ani hľadať medzery vo svojom programe. Skúste prepašovať chôdzu do Vášho bežného dňa. Zaparkujte auto ďalej od práce, do obchodu, ktorý je kúsok od Vášho bydliska, choďte pešo, kolegom z vedľajších kancelárií neposielajte e-maily, ale osobne ich navštívte, vystúpte z autobusu alebo električky o stanicu skôr a eskalátory zošľapte po svojich.

Chodiť pešo je síce časovo náročnejšie než voliť iné spôsoby dopravy, ale menej náročné než si hľadať čas a energiu na štúdiové lekcie vo fitness centrách alebo systematické behanie v parku. Čas, ktorý venujete chôdzi, venujete predovšetkým sebe, Vášmu telu, ale aj Vašej psychickej pohode. Skúste sa pri chôdzi v lese sústrediť na čerstvý vzduch, spev vtákov alebo šumenie stromov. Uvidíte, že sa potom budete cítiť skvele fyzicky, ale aj psychicky.

Telefonáty, na ktoré inokedy hľadáte čas len ťažko, ale tiež náročná rozhodnutie, skúste riešiť počas chôdze - Váš mozog je v tú dobu lepšie zásobený kyslíkom, preto je väčšia pravdepodobnosť, že sa budete rozhodovať a riešiť problémy efektívnejšie.

Hovorí sa, že človek má dvoch lekára - pravú a ľavú nohu. Skúste sa týmto porekadlom riadiť a tých v bielych plášťoch nebudete potrebovať.


Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Chôdza alebo beh?
Cvičenia a trendy Stres zažeňte pohybom!
Cvičenia a trendy Pohybová aktivita a jej vplyv na človeka