Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

Vyrazte von za športom!

Vyrazte von za športom!



V teplých dňoch je vyložene škoda zatvárať sa v telocvični alebo zostávať doma, pretože športovanie na čerstvom vzduchu prináša veľa benefitov. Vďaka čerstvému vzduchu sa Vám zlepší nálada, prekrvia svaly, odznejú bolesti hlavy a tiež sa môžete krásne opáliť (a tým do tela napumpovať vitamín D). Medzi stálice vonkajších športov patrí cyklistika alebo golf, ale tiež si môžete s partnerom vyraziť na tenis, zahrať si na lúke badminton, frisbee alebo vyplávať na vodu.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Ako na pohyb a cvičenie s kilami navyše

Čo tak skúsiť intervalový tréning?

Vyberte si pohyb, ktorý Vám sadne

 

Ak radšej športujete osamote, alebo sa nikto z Vašich priateľov do aktivity zapojiť nechce, nenechajte sa odradiť a vyrazte si von zabehať. Behanie a rýchla chôdza sú pre človeka tým najprirodzenejším pohybom. Ku svižnej chôdzi alebo behu nepotrebujete žiadne zvláštne vybavenie - stačia len pohodlné tepláky, tričko, odpružené tenisky a môžete vybehnúť. Najlepšie je klusať po mäkkom teréne, ktorý nebude zaťažovať kĺby a chrbticu. Vezmite si so sebou Vašu obľúbenú hudbu, alebo pri behu počúvajte len Váš dych a zvuky okolia. Behajte pomaly a dávajte si pozor na to, aby Vás nepichalo v boku - to je jasná známka príliš veľkej záťaže. Vďaka pomalšiemu behu budete efektívne spaľovať podkožný tuk, ale tiež sa stihnete kochať okolím. Behanie a chôdza sú prakticky zadarmo, takže ich môže prevádzkovať každý.
 
Ďalším veľmi obľúbeným vonkajším športom je jazda na kolieskových korčuliach. V mnohých mestách vznikli priamo trasy pre korčuliarov, ale jazdiť môžete na akejkoľvek hladkej ceste, kde nie je veľa áut. Ak korčuľovať neviete, ale chcete sa to naučiť, vyjdite si so skúsenou kamarátkou, alebo sa poobzerajte po kurzoch korčuľovania vo Vašom meste.
   
Vonkajší priestor sa tiež skvele hodí na posilňovanie a preťahovanie. Uprostred či na konci svižnej prechádzky alebo bežeckého tréningu si nájdite lavičku, ktorú použijete ako cvičebnú pomôcku.

Pre posilnenie Vašich paží sa postavte k lavičke čelom. Ruky oprite o operadlo, asi na šírku ramien. Zanožte obe nohy, porovnajte si bedrá tak, aby sa neprehýbali a vykonajte aspoň 10 klikov v 4 sériách.

Sadnite si na lavičku, sedacie kosti posuňte na jej okraj a oprite sa chrbtom. Natiahnite nohy pred seba a s výdychom zdvíhajte oba členky do výšky lavičky. Krásne tak posilníte brušné svaly. Tiež môžete nechať chodidlá položené na zemi a odlepovať chrbát od lavičky. Brucho počas cvičenia nepovoľujte.

Nájdite si vonku vyšší schod, peň, alebo použite lavičku. Postavte sa k vysokému schodu čelom a pravou nohou vystupujte hore a zostupujte dole. Po dvadsiatich opakovaniach nohy prestriedajte.

Po športovaní sa nezabudnite dôkladne pretiahnuť. Použite opäť lavičku, pouličnú lampu alebo sa oprite o strom.

Ak nie ste na cvičenie vonku zvyknutí, môžu Vám byť spočiatku nepríjemné pohľady ostatných okoloidúcich. Verte ale tomu, že dnes už takmer nikoho športovanie vonku neprekvapí - a keby áno, až Vás stretnú o pár týždňov štíhlejšie a pevnejšie, neuveria vlastným očiam!


Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Stres zažeňte pohybom!
Cvičenia a trendy Pohybová aktivita a jej vplyv na človeka
Cvičenia a trendy Cvičte a bude sa vám lepšie spať