Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

10 dobrých rád, ako skutočne začať cvičiť

10 dobrých rád, ako skutočne začať cvičiť



Prestaňte sa vyhovárať na nedostatok času, na lenivosť, na nevyhovujúci rozvrh lekcií vo fitness centrách alebo na to, že nemáte stráženie pre deti - začnite cvičiť doma. Vôbec nevadí, keď veľkosť Vášho bytu pripomína skôr krabičku od zápaliek, ako cvičebnú sálu - verte, že na cvičenie doma nepotrebujete vôbec veľký priestor, ani veľa času. Prečítajte si niekoľko tipov, ako konečne začať.

1. Najdôležitejším krokom k domácemu cvičeniu je vymedzenie vhodného priestoru. Nájdite si také miesto, kam sa budete môcť položiť na chrbát a vzpažiť aj rozpažit ruky, bez toho aby ste vrážali do nábytku. Pokiaľ je Váš príbytok naozaj stiesnený a žiadny takýto priestor nemáte, jednoducho odsuňte nábytok na chvíľu bokom. Dajte tiež pozor, aby ste mali dosť miesta aj v stoji pri vzpažení a nehrozil pád lustra na Vašu hlavu.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Ako schudnút? Máme pro vás zaručené tipy.

Kto spaľuje lepšie? Ženy alebo muži?

Čo tak skúsiť intervalový tréning?

 

2. Kúpte si peknú podložku. Tým, že položíte podložku na podlahu, vymedzíte priestor, ktorý k aktivite budete potrebovať, ale tiež to bude pre Vás jednoznačný signál, že sa ide cvičiť. Používanie vlastnej podložky je nielen pohodlné a hygienické, ale kvalitný podklad môže navyše stlmiť prípadné otrasy pri poskokoch, ktoré nepriaznivo pôsobia na kĺby a chrbticu. Pri cvičení jogy alebo preťahovaní zabráni pošmyknutiu.

3. Aj keď chodíte doma v legínach a tričku, na cvičenie sa vždy prezlečte do iného oblečenia, prípadne si obujte čisté tenisky. Prezlečenie sa do športového je rituál, ktorý dá Vášmu mozgu znamenie, že sa ide cvičiť. Vytvoríte tým pre organizmus podmienený reflex a cvičenie sa stane rovnakým návykom, ako je potrebné čistenie zubov.

4. Pripravte si k podložke fľašu s vodou a uterák a prípadne ďalšie pomôcky, ktoré sa chystáte využiť (činky, fľaše s vodou na posilňovanie, overball, gymnastické gumičky). Počas domáceho tréningu nikam neodbiehajte. Nenechávajte v hrnci bublať jedlo, ani nechoďte kontrolovať svoje ratolesti. Nastal čas, kedy sa chvíľu budete venovať len a len sebe.

5. Rozhodnite sa, kedy budete cvičiť. Vopred si premyslite, či je pre Vás lepšie zaradiť tréning na ráno či na popoludnie alebo večer a určite si, ktoré dni sa budete aktivite venovať. Ideálne si naplánujte pevné tri dni v týždni. Zo svojho plánu nezľavujte, aj keď sa Vám práve cvičiť nechce. Pravidelnosť je základom úspechu.

6. Skúste si nahrať svoju obľúbenú hudbu, ktorá Vás bude pri cvičení doma motivovať. Pri počúvaní hudby bude tréning lepšie utekať, ale tiež Vám môže pomôcť udržať pozornosť. Nenechajte sa rušiť zvukmi z okolia a svoju rodinu upozornite, že na ich požiadavky a nároky bude čas potom.

7. Pripravte si cvičebný plán, aby ste mali jasno, aké cviky chcete vlastne vykonávať, či budete posilňovať, preťahovať sa alebo páliť tuky. Buď si spíšte počet sérií a opakovaní posilňovacích cvikov na papier alebo si k podložke pristavte notebook a cvičte podľa našich videí na internete. Vždy si stanovte presný čas, ako dlho budete cvičiť a túto dobu rozhodne neskracujte. Síce Vás nikto nestráži, ale nezabudnite, že cvičíte pre seba.

8. Ak máte času naozaj málo, zamerajte sa na intenzívny intervalový tréning. Na stopkách odmerajte 60 sekúnd, počas ktorých budete usilovne cvičiť, 20 sekúnd potom odpočívajte. V takom tempe Vám budete stačiť 10 - 15 sérií, ale efekt bude podobný, ako pri hodinovom snažení.

9. Aj doma sa vždy na konci posilňovacieho a aeróbneho tréningu ponaťahujte. Zabránite tým natiahnutiu svalov, ktoré by Vás mohlo odradiť od pokračovania.

10. Prestaňte hľadať výhovorky, prečo cvičiť nemôžete, ale konečne začnite. Nie kvôli tomu, že sa blíži leto, ani kvôli manželovi alebo deťom, ale kvôli sebe, svojmu dobrému pocitu, zdraví a kondícii.

 

Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Stres zažeňte pohybom!
Cvičenia a trendy Pohybová aktivita a jej vplyv na človeka
Cvičenia a trendy Cvičte a bude sa vám lepšie spať