Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

Aby hlava nebolela - tipy na najlepšie cviky a techniky

Aby hlava nebolela - tipy na najlepšie cviky a techniky



Nič nedokáže človeku otráviť náladu tak, ako bolesť hlavy. Skôr, než siahnete po tabletkách z lekárne, skúste sa zamyslieť nad tým, koľko ste vypili v priebehu dňa tekutín. Bolesť hlavy je totiž veľmi často spojená práve s dehydratáciou organizmu. Ak ste pili v priebehu dňa dostatočne, ale bolesť neprechádza, je možné, že je za ňu zodpovedné meniace sa počasie, nadmerné zaťažovanie očí čítaním, televíziou či prácou na počítači, alebo môže byť pôvodcom krčná chrbtica. Zacvičte si cviky, ktoré pomáhajú bojovať s bolesťou hlavy, ale môžu slúžiť aj ako jej účinná prevencia.

Cvik č. 1
Najjednoduchší cvik proti bolestiam hlavy môžete cvičiť prakticky kdekoľvek. Ukloňte hlavu k pravému ramenu, pravú ruku položte na ľavé ucho a jemne za hlavu ťahajte. Druhú ruku sťahujte naopak k zemi, aby ste cítili, ako sa jemne preťahujú svaly Vašej šije. Chvíľku vydržte v krajnej pozícii a potom strany vymeňte. Práve skrátené šijové svaly a svaly okolo krčnej chrbtice môžu bolesť hlavy spôsobovať.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Ako na jarnú únavu?

Veľká jarná detoxikácia

Pitný režim v kocke

 

Cvik č. 2
Zaprite chodidlá i dlane do podložky a zaujmite pozíciu "strechy". Kostrč pretláčajte nahor k stropu, prsty na rukách roztiahnite do šírky, ramená sťahujte ďaleko od uší a pokojne mierne pokrčte kolená. Hlavu nechajte voľne visieť medzi rukami. Vnímajte, ako sa uvoľňujú svaly v okolí krku a šije. Tým, ako sa začne hlava prekrvovať, bolesť postupne pominie. Skúste v tejto pozícii vydržať aspoň 20 sekúnd a sústreďte sa pritom na pravidelné, pomalé a pokojné dýchanie nosom.

Cvik č. 3
Sadnite si na podložku do tureckého sedu. Narovnajte chrbát a uvoľnite ramená. Dýchajte uvoľnene a pomaly nosom a vnímajte, ako sa s každým nádychom a výdychom pohybuje Vaša brušná stena, hrudník i ramená. Uvoľnite krčnú chrbticu pomalými úklony a predklony, hlavu však nezakláňajte. Dôležité je, aby ste sa celý čas sústredili na cvičenia a cvik vykonávali naozaj pomaly a so zavretými očami.

Cvik č. 4
Ľahnite si na podložku na chrbát. Uvoľnite telo, nechajte nohy približne na šírku bedier. Položte si pod krčnú chrbticu napoly vypustený overball alebo malý vankúšik. Pomaly otáčajte hlavu sprava doľava a naopak a vnímajte, ako sa uvoľňujú šijové svaly a svaly na krku. Dýchajte voľne nosom a predstavujte si, ako s každým výdychom odchádza bolesť z Vášho tela preč.

Cvik č. 5
Sadnite si alebo ľahnite na nejaké príjemné miesto. Zatvorte oči a skúste sa chvíľku sústrediť len na Váš dych. Počúvajte, ako vzduch sviští vašimi nosnými dierkami a ako vychádza slabý chrapot z oblasti hrtana. Snažte sa dýchať tak, aby ste Vy sami dych počuli. Tým, že sa budete sústrediť na zvuk nádychu a výdychu, odvediete myšlienky od nepríjemnej bolesti, ale tiež prekrvíte hlavu a bolesť pominie.

Cvik č. 6
Ak Vás trápi bolesť hlavy, vyhnite sa intenzívnym vôňam, hlasitým zvukom a ostrému svetlu. Skúste vypnúť počítač aj televíziu, napite sa dobrého bylinkového čaju a zacvičte si niektorý z uvedených cvikov. Uvidíte, že bolesť hlavy zvládnete aj bez chémie.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
FITHALL cvičenie Jóga - liek na stres a bolisti chrbta
Jedlo a výživa Čínska medicína: Tipy pre každodenné stravovanie
Cvičenia a trendy Stres zažeňte pohybom!