Fithall magazín

Utorok 17.9.2019 meniny má Olympia

Zdravý životný štýl

Ako udržať dieťaťu správnu váhu

Ako udržať dieťaťu správnu váhu



Zdravá strava podporuje zdravý rast a správny vývoj. Konzumácia primeraného množstva toho správneho jedla tiež predchádza nadváhe - narastajúcemu problému všetkých vekových skupín. Až kombinácia zdravého jedálnička s aktívnym životným štýlom vedie k udržaniu primeranej váhy. Pozrite sa na svoje vlastné stravovacie návyky a životný štýl. Je správny?

1. Širokým oblúkom sa vyhnite nezdravému jedlu, ako sú zákusky a rôzne chipsy. Predovšetkým sa príliš často nestravujte v reštauráciách rýchleho občerstvenia.


2. Desiatuje čerstvé ovocie a zeleninu.

3. Mäso, ryby a zeleninu nevyprážajte, varte v pare alebo pečte v rúre.

4. Nadbytočný tuk z mäsa pred varením okrájajte. Po varení zvyšný tuk vylejte.

5. Dávajte prednosť čistej vode pred ochutenými nápojmi.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Zdravie schované pod škrupinou

Majú sa deti na Mikuláša strašit?

Čo servírovať v zime deťom na tanier?

 

Obezita
Problém obezity narastá. Pätina dospelých v ČR patrí medzi obéznych. Obezita je problém, ktorý má často korene v detstve. Deti si nesú zlé stravovacie návyky až do dospelosti a tie potom ťažko prekonávajú. V Českej republike trpí nadmernou hmotnosťou každé piate dieťa vo veku od 6 do 12 rokov (10% detí v tomto veku je obéznych). O niečo málo lepšie sú na tom deti vo veku 13 až 17 rokov (5% ich je obéznych), najviac obézne sú deti.

Aktivita
Batoľatá sa neustále niečím zaoberajú a rady behajú. Povzbudzujte svoje dieťa k aktivite aj vy. Správny životný štýl zvýši šancu, že zostane zdravé a že počas dňa svoju energiu využije, čím si vytvorí vhodné spacie návyky. Oplatí sa minimalizovať čas strávený pri televízii a počítačových hrách. Štúdie v USA ukazujú, že tamojšie deti trávia sledovaním televízie priemerne štyri hodiny denne, čo je viac času, než koľko trávia akoukoľvek inou odpočinkovou činnosťou. A ako je to s jedlom, tak aj s cvičením: ak vás dieťa vidí cvičiť, stane sa cvičenie samozrejmosťou aj pre neho.

Tipy a rady


1. Nejazdite autom, choďte pešo. Deti si rýchlo zvyknú voziť sa, ale mali by mať miesta, kam sa chodí pešo: obchody, ihrisko, byt kamaráta ...

2. Ak je to možné, s celou rodinou cvičte: vezmite si so sebou do parku loptu alebo frisbee alebo si doma pustite hudbu a zatancujte si. Môžete tiež chodiť s dieťaťom od raného veku na plávanie alebo zistite, aké aktivity sa dajú vykonávať v dome detí a mládeže a krúžkoch pre mamičky s deťmi.

3. Kupujte hračky, ktoré vyžadujú pohyb: bicykle a trojkolky, kolobežky, preliezacie tunely apod.

4. Obmedzte čas pri televízore a pri počítači.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov