Fithall magazín

Streda 17.7.2019 meniny má Bohuslav

Starostlivosť o seba

Ako mať do leta úžasné nohy

Ako mať do leta úžasné nohy



S príchodom teplého počasia prichádza čas odhaľovania. Nohavice vystriedajú šaty a sukne, uzavretú obuv sandáliky. Než ale nohy ukážete, mali by ste ich na leto pripraviť. Poradíme vám pár trikov, ako docieliť to, aby vaše nohy pôsobili zvodne a sexy.

 

ČÍTEJTE TIEŽ:

Ako správne posilňovať dolné končatiny a zadok

Poznáte svaly dolných končatín? A viete, ako ich posilňovať?

Chodidlá sú vašou vizitkou

 
Pedikúra je základ
Môžete mať akokoľvek krásnu a aj drahšiu obuv, ale nepekne upravené nohy celkový dojem dokážu úplne pokaziť. Počas jesene a zimy dostávajú nohy poriadne zabrať a v letnej sezóne si zaslúžia osobitnú starostlivosť. Dobrý tip na to ako mať jemné a pekné chodidlá je domáci peeling. Zmiešajte morskú soľ s olivovým olejom a naneste na chodidlá, dobre premasírujte, zmyte a potom použite opatrne pemzu. Nezabudnite chodidlá tiež namazať krémom, skvelá je klasická vazelína alebo gaštanový gél. Samozrejmosťou sú starostlivo upravené nechty. Ak si rada lakujete nechty, poobzerajte sa po nových trendy farbách, ktoré môžete zladiť s oblečením a doplnkami.

Chĺpky sa nenosia
K tomu, aby nohy vyzerali skvele, je dnes už depilácia samozrejmosťou. Ak chĺpky rastú častejšie, žiletku vymeňte za vosk. Vyskúšajte napríklad epiláciu cukrovou pastou. Jedná sa o jeden z najšetrnejších spôsobov depilácie, pri ktorej sa chĺpky vytrhnú aj s korienkami. Depilácia cukrovou pastou je tiež menej bolestivá než klasická. Chĺpky po nej menej zarastajú a nohy vydržia hladké až 5 týždňov. Aby boli nohy krásne jemné, použite dva dni po depilácii kvalitný peeling alebo lufu, zabránite tým aj prípadnému zarastaniu chĺpkov. Ak máte na nohách nepekné žilky, vyskúšajte tzv. pančuchy v spreji. Tie rafinovane zakryjú drobné nedostatky pleti.

Stop celulitíde

Celulitídy sa len tak nezbavíte a významne vám nepomôžu ani tzv. zázračné krémy. Jediný efektívny spôsob ako celulitídu zmierniť alebo sa jej aj zbaviť je vhodná strava a aktívny pohyb. A prečo cviky na celulitídu pomáhajú? Jednou z hlavných príčin celulitídy je totiž ochabnuté svalstvo. To má za následok deformáciu vrstvy kože spolu s podkožným tukom nad svalmi a tým vzniká pomarančová koža. Existujú ale špeciálne cviky, ktoré dokážu svaly posilniť v miestach, kde celulitída vzniká. Vďaka nim zamedzíte ďalšiemu rozvoju celulitídy a zároveň docielite to, že získate späť peknú hladkú pokožku.


Tri cviky na celulitídu

 
1. Sadnite si na kraj stoličky. Kolená majte pokrčené v uhle 90 °. Teraz vystrite pravú nohu v kolene a vydržte ju mať 15 sekúnd natiahnutú. Rovnako tak s ľavou nohou. Dajte si pauzu 30 sekúnd. Opakujte aspoň štyrikrát.

2. Sadnite si opäť do rovnakej polohy ako pri prvom cviku. Mierne roztiahnite stehná od seba a vložte medzi ne vankúš. Stehná stiahnite tak, aby ste vankúš udržali medzi stehnami. Držte 10 sekúnd. Potom na 5 sekúnd stlačte pevnejšie. A povoľte. Opakovane držte vankúš 10 sekúnd medzi stehnami len takou silou, aby nespadol na zem. Po 10 sekundách opäť 5 sekúnd stlačte pevne. Teraz si dajte 1 minútu pauzu. Celé cvičenie vykonávajte trikrát.

3. Poloha je rovnaká ako v predchádzajúcich dvoch cvičeniach. Mierne sa predkloňte, položte dlane na vonkajšie časti kolien a zároveň predlaktia priložte k vonkajším stranám stehien. Teraz začnite zľahka tlačiť stehná od seba a zároveň sa snažte pažami vytvárať protipohyb. Snažte sa stehná pažami tlačiť k sebe. Postupne tlak z oboch strán zvyšujte až na maximum. Potom povoľte, ale zostaňte v rovnakej polohe. Niekoľko sekúnd nechajte tlak len veľmi mierny a potom ho zase začnite zvyšovať. Týmto spôsobom cvičte 60 sekúnd a následne si dajte rovnakú dobu pauzu. Cvičenia vykonajte trikrát.


Tieto jednoduché cviky robte denne 15 až 20 min. Niektoré cviky môžete vykonávať aj pod stolom v kancelárii. Ak budete trpezlivá, výsledky môžete očakávať, pri pravidelnom dennom cvičení, za 21 dní.


Autor: Monika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Čo s dotieravou celulitídou
Cvičenia a trendy Pohybová aktivita a jej vplyv na človeka
Cvičenia a trendy Cvičte a bude sa vám lepšie spať