Fithall magazín

Pondelok 28.9.2020 meniny má Václav

Zdravý životný štýl

Víkend - zabijak diéty

Víkend - zabijak diéty



Pri zhadzovaní nadbytočných kilogramov bojuje človek cez víkend často sám so sebou. Počas voľných dní môže poľaviť v novom stravovacom a pohybovom režime a dopriať si všetko, čo si v rušnom týždni odopieral. Pri pondelkovom vážení potom môže zistiť, že všetko doterajšie snaženie prišlo nazmar. Ako sa vyhnúť porušeniu diétneho režimu cez víkend?

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Pokrm, ktorý vás udrží na jeseň a v zime v kondícii

Schudnete s ovocím?

Chudnutie se začína v hlave

 
Hlavnou zásadou je dodržiavať diétu "v hlave" a neupustiť od nej. "Keď si občas doprajete niečo dobré navyše, nie je to problém. Ale ospravedlňovanie tučných a kalorických jedál slovami "v pondelok začnem znova", nie je tou správnou cestou, ako redukovať svoju váhu, " hovorí MUDr. Peter Hlavatý, Ph.D, obezitológa a odborníka projektu Ži zdravo. Držte sa preto overených rád. Vďaka nim prekonáte víkend, bez toho aby ste porušili novo nastavený stravovací a pohybový režim.
 
Nevstávajte neskoro
Ponocovaním a dlhým spánkom narušíte telu novo nastavený rytmus. Nie je nutné, aby ste v sobotu av nedeľu chodili spať a vstávali rovnako ako počas pracovného týždňa. Je nutné predovšetkým spať tak dlho, aby ste sa po prebudení cítili plní energie. Mnoho ľudí sa navyše mylne domnieva, že za dva voľné dni doženie spánkový deficit z celého týždňa.
 
Nevynechávajte raňajky
Tým, ktorí bojujú s hmotnosťou, odborníci jednoznačne odporúčajú začať deň zdravými raňajkami. Zvlášť pri redukcii váhy by raňajky mali tvoriť minimálne štvrtinu denného príjmu energie. Keď ju cez víkend vynecháte alebo zanedbáte, vyčerpáte svoje telo. Ľahko raňajkovať by ste mali aj v prípade, že ráno necítite hlad.
 
Naplánujte si pohyb
Cez víkend sa neoplatí vynechávať športové aktivity, práve naopak. Keď nepovolíte vo svojom snažení pri zhadzovaní kíl, budete ďaleko spokojnejší. Vďaka kalóriám, ktoré ste vydali, si bez výčitiek môžete dopriať napríklad aj malý popoludňajší dezert.
 
Nepite veľké množstvo alkoholu

Víkendový program má väčšina ľudí spojený s návštevou baru alebo reštaurácie. Keď popíjate alkohol, príjem kalórií sa výrazne zvýši a spôsobuje váhový prírastok. Po jeho konzumácii môžete cítiť aj hlad. Väčšiu chuť na mastné, slané alebo sladké len ťažko zaženiete. Ak vypijete niekoľko pív, dáte si k nim nakladaný hermelín a všetko doplníte miskou orieškov, prijmete viac kalórií, než je odporúčaný celodenný príjem pri redukčnej diéte.
 
Nehrešte na návštevách
Na návštevách sa ťažko odoláva pochutinám, ktoré sú pre vás pripravené. Prejedanie ale nestojí za to, aby ste pribrali a porušili tak rovnováhu v novo nastolenom režime. Aj jednorazové pošmyknutie často spustí prejedanie, pretože máte pocit, že chudnutie už stratilo zmysel.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Chcete schudnúť? Pite!
Jedlo a výživa Sušené ovocie - sladkosti pre zdravie
Výživa Bez zeleniny a ovocia to určite nepôjde