Fithall magazín

Pondelok 22.1.2018 meniny má Zora

Zdravý životný štýl

Diétna kríza - alebo ako zvládnuť porušenie diéty?

Diétna kríza - alebo ako zvládnuť porušenie diéty?



Už celé týždne bez jediného diétneho prehrešku. Možno až na ten útok na mandľové maslo pred týždňom. To sa ale nepočíta, orechy sú zdravé. To včera večer pri televízii sa ale počíta každopádne. Pritom to začalo tak nevinne - pol veľkého téglika sedliackeho jogurtu s kakaom a medom. Potom jablko. Na rad prišla čokoládová tyčinka, potom malý sáčok vyprážaných lupienkov, kopec pražených arašidov a nakoniec vrecúško detských maslových sušienok.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

TOP 6 polnočných desiat pre chudnutie

Keď sa chudnutie nedarí - alebo 6 najčastejších chýb pri počítaní kalórií!

Jesť podľa kalórií - áno alebo nie?

 

Do postele idete s plným žalúdkom a myšlienkou, že ste si to predsa po tak dlhej dobe zaslúžili, že si o to telo povedalo. Ráno sa zobudíte s otrávenou a mrzutou náladou, s výčitkami svedomia, zadržiavanou vodou a pocitom, že ste všetko pokazili.

 

Tak čo teraz?

Netrestajte sa - a to ani psychicky, ani fyzicky. Výčitky svedomia vaše diétne chyby nenapravia, a keď začnete trestať telo hladovaním alebo obmedzovaním kalorického príjmu, jedine začne štrajkovať. Robte, ako by sa nič nestalo. Skúste na včerajšok zabudnúť, odpustiť si. Ako by ste dnes jedli, keby ste diétu neporušili? Tak toho sa držte. Jeden prešľap vaše chudnutie nezhatí - jedno diétne jedlo vám tiež predsa kilogramy neodčaruje. Buďte konzistentní a pokračujte v režime.

Pite, pite, pite - po nájazde na chladničku a množstve dobrôt, ktoré ste si dlho odopierali, je organizmus preťažený a zavodnený (kvôli vyššiemu prísunu cukru a soli). Aby ste sa zbavili prebytočnej vody v tele, musíte veľa piť. Obyčajnú vodu, nesladené minerálky a slabé čaje. Káve sa tiež brániť nemusíte. Voda pomôže črevám jedlo spracovať a nafúknuté brucho onedlho zmizne.

Obmedzte soľ - podporte odvádzanie zadržiavanej vody z tela obmedzením soli a cukru. Skúste si jedlo dochutiť bylinkami, vyhnite sa polotovarom, rýchlemu občerstveniu, údeninám i syrom.

Pridajte zeleninu - zelenina obsahuje vlákninu a tá je priateľom čriev. Ku každému chodu si dajte paradajku, šalát alebo šalátovú uhorku. Fazuľové struky alebo brokolica miesto prílohy k obedu aj k večeri tiež rozhodne ničomu neuškodia! Na desiatu pokojne siahnite po slivkách, jablku alebo hruške.

Bylinky - nie je vôbec od veci mať v špajze bylinky, ktoré vás zadržiavania vody po neplánovaných hodoch zbavia. Absolútnou jednotkou je v tomto smere petržlen. Obsahuje veľa vitamínov i minerálov, skvele chutí, ale tiež vďaka nemu bruško rýchlo spľasne. Vyskúšať môžete tiež jalovec, žihľavu, brezové listy, púpavu, čierny bez alebo dnes veľmi populárny mladý jačmeň.

Hýbte sa - liek na všetko - pohyb. Ten vám pomôže aj v tomto prípade. Tráviaci systém dostal poriadne zabrať a metabolizmus potrebuje trochu popohnať. Vydajte sa preto aspoň na krátky výbeh lesom, svižnú prechádzku alebo lekciu jogy. Cvičenie spáli aspoň malú časť prijatých kalórií, zamestná vaše myšlienky, vykompenzuje prípadné pocity viny, ale predovšetkým urobí vášmu organizmu veľmi dobre! Nájdite si čas na pohyb, aj keby to mala byť len polhodina. Možno, že sa vám nebude chcieť, pretože "včera ste to skazili, tak už nemá cenu sa snažiť", ale pokúste sa tento pocit prekonať, o ničom nešpekulujte, obujte tenisky a takým myšlienkam doslova utečte!

 

 

660x250_5.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Víkend - zabijak diéty
Diéty Buďte v pohode a schudnete!
Zdravý životný štýl 6 signálov, že vaša diéta je k ničomu