Fithall magazín

Streda 23.10.2019 meniny má Alojzia

Zdravý životný štýl

Harmónia tela - 5. diel

Harmónia tela - 5. diel

Chudnite s pomocou hormónov



Beháte, strážite si tepovú frekvenciu, posilňujete, odpočívate a zdravo jete? Snažíte sa o to, aby váš energetický príjem bol nižší, ako výdaj, jete makroživiny v správnom pomere, pijete dosť vody - ale prekliata váha nie a nie ukázať nižšie číslo? Na vine môžu byť hormóny!

 

ČÍTAJTE TIEŽ:
Harmónia tela - 1. diel
Harmónia tela - 2. diel
Harmónia tela - 3. diel
Harmónia tela - 4. diel

  
Hormóny sú v podstate takí poštári, ktorí prenášajú informácie od jednej bunky k inej bunke. Fungujú aj ako koordinátori reakcií v organizme, a preto sú tak strašne dôležité. Aby hormón mohol správne pôsobiť, musí byť bunkou detekovaný, rozpoznaný. Potom, čo bunka hormón rozpozná, spustí kaskádu reakcií, bez ktorých organizmus nedokáže správne fungovať.
  
Ak sa snažíte chudnúť alebo si len hmotnosť strážite, mali by ste o tých základných hormónoch, ktoré sa na našej hmotnosti podieľajú, aspoň niečo málo vedieť. Hormóny totiž s našou váhou dokážu pekne zamávať!
  
Hormóny štítnej žľazy - veľa ľudí s extrémnou nadváhou tvrdí, že sú obézni, pretože majú hypofunkciu štítnej žľazy. Pravdou ale je, že ak je nedostatočná funkcia žľazy liečená, nie je pre ďalšie naberanie hmotnosti, alebo pre jej neredukovanie, žiadny dôvod. Ak štítna žľaza funguje menej, než ako by mala, dochádza nielen k naberaniu tuku, ale aj k zvýšenej únave, neefektívnosti, k zmenám nálady, hrubnutiu hlasu, k padaniu vlasov a podobne.

Inzulín - hormón, ktorý vyplavuje podžalúdková žľaza, je pri chudnutí rozhodujúci. Ak jete príliš cukru a sacharidov, bunky začnú byť na inzulín necitlivé. Čím väčšie vyplavovanie inzulínu, tým menej rastového hormónu a tým horšie je chudnutie. Inzulín dokáže pekne zamávať s hladinou cukru v krvi, ale tiež sa postará o to, aby sa všetka nevyužitá energia usadila v podobe podkožného tuku!

Leptín - tento hormón je produkovaný bunkami tukového tkaniva a jeho nedostatok vedie k obezite. Jeho hladina je priamo úmerná množstvu tuku. Leptín reguluje príjem i výdaj energie. Problém nastáva v okamihu, keď vznikne tzv. leptínová rezistencia - bunky mozgu skrátka leptín prestávajú zachytávať a obézny jedinec potom nerozozná pocit hladu a nasýtenia.

Ghrelin - ďalší z hormónov "hladu" pochádza zo žalúdka. Keď má človek hlad, začne žalúdok ghrelin produkovať a mozog pochopí, že je čas jesť. Po redukčných diétach a nezmyselnom hladovaní sa ale tento hormón vyplavuje vo veľkej miere neustále, a to aj keď prijíma energie dostatok. To vedie k opätovnému naberaniu hmotnosti.

Rastový hormón - somatropín je do krvi uvoľňovaný z hypofýzy. Vyššie hodnoty tohto hormónu znamenajú lepšie spaľovanie podkožného tuku a aj ľahšie naberanie svalovej hmoty. Aby sa tento hormón vyplavoval v dostatočnej miere, je dobré držať na uzde inzulín.

Hladina hormónov sa sama začne upravovať po pravidelnom silovom tréningu, intervalových aktivitách či cvičením hormonálnej jogy a samozrejme pri rozumnom a vyváženom jedálničku s obmedzeným množstvom sacharidov.

 

 

Posledný diel našej týždennej kampane Harmónia tela je tu

 

Hormonalna-joga-5diel.jpg

 


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Harmónia tela - 1. diel
Jedlo a výživa Harmónia tela - 2. diel
Cvičenia a trendy Harmónia tela - 3. diel
Jedlo a výživa Harmónia tela - 4. diel