Fithall magazín

Streda 30.9.2020 meniny má Jarolím

Zdravý životný štýl

TOP rady proti nadváhe - bez nich to určite nepôjde!

TOP rady proti nadváhe - bez nich to určite nepôjde!



Nadváha a obezita dnes bohužiaľ trápia skoro každého. Bez ohľadu na vek, pohlavie či sociálny status, sa snažíme bojovať s prebytočnými kilogramami zubami - nechtami a často tento boj končí výhrou v prospech nadváhy.

 

ČÍTAJTE TIEŽ: 

Cvičte a chudnite podľa typu vašej postavy

Koľko času venovať cvičeniu, aby malo efekt?

Máte nadváhu? Zabudnite na behanie v lese a skákanie na hodinách fitness!

 

Nadváha a obezita prinášajú fyzické, psychologické aj sociálne obmedzenia a v súvislosti s tým rapídne klesá kvalita života. Mnoho ľudí sa v priebehu rokov dostane do bludného kruhu diét, chudnutia a priberania a v podstate celý ich život sa premení na jednu veľkú prehranú diétu.

Inšpirujte sa týmito radami proti nadváhe a schudnite raz a navždy:

1. Prijmite svoje telo - akceptujte svoje telo také, aké je. Nikdy nebudete vyzerať ako niekto iný a nikdy na vás nebude fungovať presne to isté, ako na ostatných. Zmierte sa s tým, ako vyzeráte, nech máte nadváhu alebo nie. Prijatie a zmierenie sa so súčasným stavom (nie rezignácia!) je jediným možným východiskovým bodom pre zmenu k lepšiemu.

2. Zakážte si negatívne súdy - keď máme kilá navyše, s ktorými neúspešne bojujeme, mávame tendenciu k sebakritike a negatívnym (a niekedy dokonca hanlivým) výrokom o sebe samom. Zakážte si o sebe zmýšľať nepekne, to nie je k ničomu. Začnite sa mať radi, krok po kroku, takí, akí ste a keď o sebe budete hovoriť alebo premýšľať, tak vždy len v dobrom! Na chladničku si nelepte svoje "najtučnejšie" fotky, ale tie "najštíhlejšie". Pozitívna motivácia vždy funguje lepšie.

3. Inšpirujte sa, ale nekopírujte
- aj keď susedka schudla vďaka nízkosacharidovej diéte, neznamená to, že by ste sa do nej mali okamžite púšťať tiež. To, čo platí pre jedného, pre druhého nemusí, preto sa spoliehajte len a len na svoje vlastné pocity a nenásilne experimentuje. Zistite, na čo vaše telo reaguje najlepšie a toho sa držte. Preskakovanie z diéty na diétu vaše telo akurát popletie a potom nebude chcieť pustiť ani gram tuku.

4. Nehádžte flintu do žita - prejedli ste sa? No a čo? To nie je dôvod vzdávať sa. Ani mierny prírastok na váhe nie je vhodnou príležitosťou pre hádzanie flinty do žita. Chudnutie nie je lineárny proces - skôr vyzerá ako krivka s množstvom kopčekov, rovín i údoliami. Myslite na to a pri neúspechu sa nevzdávajte - naopak - vtedy sa spozná, kto zvíťazí - vy alebo nadváha?

5. Hľadajte podporu - podpora okolia je pri chudnutí strašne dôležitá. Nájdite si spojencov doma, medzi kamarátmi alebo na sociálnych sieťach. Nebuďte v tom sami!

6. Jedzte - hladovaním neschudnete. A keď áno, tak len na chvíľu a potom priberiete všetko, čo ste redukovali a ako bonus zadarmo dostanete pár kilogramov navyše. Jedzte pravidelne, približne po troch hodinách, jedlá nevynechávajte a snažte sa jesť zdravo. Nehľadajte žiadne skratky a zázračné riešenia, pretože neexistujú.

7. Hýbte sa - bez pohybu to nepôjde. Nemusíte vyložene cvičiť alebo trénovať - hlavne sa hýbte. Choďte, upratujte, tancujte doma na hudbu - skrátka vyhľadávajte každú príležitosť k pohybu. Keď k tomu občas pridáte aeróbne cvičenie a silový tréning, máte skoro vyhrané.

 

660x250_4.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Návšteva psychológa a chudnutie
Zdravý životný štýl Stanovte si reálny cieľ chudnutia
Diéty Najčastejšie chyby pri chudnutí