Fithall magazín

Sobota 20.1.2018 meniny má Dalibor

Zdravý životný štýl

6 dôvodov, prečo sa vykašľať na diéty

6 dôvodov, prečo sa vykašľať na diéty



Slovo "diéta" v podstate znamená akýkoľvek stravovací štýl. Pochádza z anglického "diet", čiže výživa. Väčšina ľudí si pod týmto pojmom ale predstaví diétu redukčnú. Tých existuje, ako ďalších diét, nespočet a je len na vás, ktorú si zvolíte.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

TOP potraviny, ktoré si dať na večeru

Ovocie a zelenina nesmú chýbať v zdravom jedálničku

Zvládnite zdravý jedálniček pri pracovnom vyťažení

 

Redukčné diéty sú primárne určené pre zhadzovanie prebytočných kilogramov a niektoré z nich bohužiaľ ďalej už veľmi neriešia, z akej hmoty tie stratené kilogramy budú pochádzať, či z tukových zásob, vody alebo pracne nadobudnutej svaloviny.
  
Diéty, ktoré pracujú na princípe obmedzenia alebo cyklovania sacharidov, sú všeobecne účinné, ale je pri nich nutné jesť dostatok bielkovín i zdravých tukov. Naopak nízkotukové alebo extrémne nízkokalorické (VLCD) diéty príliš vhodné nie sú.
  
Hlavné dôvody, prečo nedržať diéty, sú uvedené tu:

1. Nemáte nadváhu
- ak nepotrebujete zhadzovať zo zdravotných dôvodov, alebo sa nepripravujete na preteky vo fitness, do redukčných diét sa nepúšťajte. Ak chcete svoje svaly vyrysovať a telo vyladiť k dokonalosti, pridajte aeróbnu aktivitu, ľahko obmedzte sacharidy a buďte trpezliví.

2. Nemáte informácie - možno si myslíte, že už ste si všetko dôležité prečítali, a že už len ostáva uviesť sivú teóriu do praxe. Návody v ženských časopisoch a diéty, ktoré sú k stiahnutiu na internete, vám môžu ale ublížiť. Zverte sa do rúk odborníka, alebo si aspoň nechajte poradiť niekým, kto výžive naozaj rozumie.

3. Nepoznáte svoje telo - ak neviete, ako sa vaše telo správa, keď mu odoberiete sacharidy, alebo ako reaguje na zvýšený príjem tukov, diétu potom zvládnete dodržiavať len ťažko. Než sa do chudnutia pustíte, skúste postupne s jednotlivými živinami manipulovať (napríklad neraňajkovať sacharidy, ale vajcia so šunkou a pod.) A pozorujte, aký to má na vás účinok.

4. Jedlom riešite "stresy" - v prípade, že pre vás jedlo predstavuje psychickú oporu či útechu a vy si ho odoberiete, bude vás to ešte viac stresovať. V prvom rade sa naučte zvládať nepríjemné a náročné situácie inými prostriedkami a až potom začnite s redukciou tukových zásob.

5. Máte slabú vôľu
- chudnutie nie je zase tak veľmi o vôli, ako o motivácii. Určitá dávka pevnej vôle je ale potrebná. Keď o sebe viete, že v oblasti vôle máte rezervy, nedržte diéty, ale skôr sa zamerajte na postupnú a pomalú zmenu životného štýlu - namiesto dvoch lyžičiek cukru do kávy si dajte jednu a pol a po čase sa dopracujte na pol lyžičky.

6. Rozladíte si organizmus - diéty nemá naše telo rado. Pri obmedzení kalórií a živín sa telo bojí, že to bude navždy, preto si drží každý gram tuku zubami - nechtami. Aby ste vyhrali boj nad svojím telom, chce to poriadnu výdrž a trpezlivosť - v hre sú totiž tiež hormonálne a iné chemické procesy, nad ktorými nemáme kontrolu.

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Diéty 7 omylov v dietológii
Zdravý životný štýl Buďte v pohode a schudnete!
Zdravý životný štýl Bizarné diéty