Fithall magazín

Utorok 29.9.2020 meniny má Michal / Michaela

Zdravý životný štýl

6 spôsobov, ako prinútiť partnera schudnúť

6 spôsobov, ako prinútiť partnera schudnúť



Zhadzovanie prebytočných kilogramov je jednoduché aj ťažké súčasne. Jednoduchosť je v tom, že pre chudnutie musíme "iba" vytvoriť energetický deficit - buď znížením kalorického príjmu, navýšením výdaja alebo kombináciou oboch spôsobov. Komplikujúcou zložkou chudnutia potom býva naša hlava - automatické negatívne myšlienky (nikdy neschudnem, som k ničomu, porušil som diétu, tak už je to jedno), dysfunkčné jadrové schémy vzniknuté v detstve (napr. keď nebudem vyzerať dobre, som bezcenný), stres či nedostatok motivácie.


ČÍTAJTE TIEŽ:

Cvičenie alebo strava? Čo je pre chudnutie dôležitejšie?

Nadváha a obezita - nielen estetický problém

5 tipov pre zrýchlenie metabolizmu a ľahšie chudnutie

 

Keby bolo chudnutie tak jednoduché, ako na prvý pohľad vyzerá, nešírila by sa svetom epidémia obezity a médiá by neboli plné zaručených a osvedčených rád pre efektívne zhadzovanie nadváhy.

Chudnutie je náročné - a je o to náročnejšie, keď ten, kto by mal chudnúť, nie ste vy sami, ale váš partner.

Tu je niekoľko tipov, ako partnerovi pomôcť a pritom nenarušiť vzájomný vzťah:

Porozprávajte sa - komunikácia je základom vzťahu. Skúste si o partnerovej nadváhe taktne prehovoriť bez toho, aby ste sa vzájomne urážali či zhadzovali. Zistite, ako svoje telo vníma on sám a načrtnite mu, ako ho vnímate vy.

Pochváľte - vždy začínajte pochvalou. Pochváľte partnera za niečo pekné, čo v poslednej dobe urobil, oceňte ho za snahu (či už sa jedná o pomoc v domácnosti, starostlivosť o deti, starosť o vás, osobný rozvoj, pracovné úspechy či starostlivosť o zdravie).

Vyjadrite obavy
- nadváha má negatívny dopad na naše zdravie. Vy partnera milujete, a preto sa zákonite o jeho zdravie obávate. Aj keď ho v súčasnej chvíli zdravotné problémy netrápia, so súčasným životným štýlom čoskoro budú. Prejavenie obáv, záujmu a starostlivosti máva väčší úspech, než výčitky a obviňovanie.

Ponúknite pomoc - zamyslite sa, ako by ste mohli partnerovi pomôcť vy sami. Ponúknite možnosť spoločného športovania, zabezpečenia nákupov vhodných potravín, prípravu zdravého jedla a boj s kilogramami, do ktorého pôjdete spoločne.

Odmeňujte - za akúkoľvek sebemenšiu snahu partnera odmeňte - kúpte mu drobnosť, polichoťte mu, oceňte jeho snaženie, pochváľte ho a vyjadrite svoju hrdosť na to, že partner začal niečo podnikať.

Nepreberajte iniciatívu - majte na pamäti, že ak so sebou nebude chcieť niečo urobiť váš partner, vy to za neho urobiť nemôžete. Ak človek sám niečo nechce, okolie ho len ťažko môže prinútiť. Vonkajšia motivácia je vždy oveľa slabšia, než tá vnútorná, vychádzajúca z potrieb človeka samotného. Uvedomte si, že vy ste zodpovední za to, čo robíte vy, nie niekto iný. Ponúknite pomoc a podporu, ale nedávajte si za vinu, keď vaša snaha nedopadne na úrodnú pôdu. Ak sa vám nepodarí "zmeniť" partnera, skúste zmeniť svoj prístup k nemu aj k jeho životnému štýlu, s ktorým sa nemusíte stotožňovať.

 

660x250_1.jpg


Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Poradňa Chudnutie pri nepravidelnom pracovnom režime
Káva, alkohol a chudnutie. Ide to dokopy? Káva, alkohol a chudnutie. Ide to dokopy?
Diéty Partner ako podpora aj ako sabotér chudnutia