Fithall magazín

Utorok 29.9.2020 meniny má Michal / Michaela

Zdravý životný štýl

Rovnejšie, zdravšie a šťastnejšie

Rovnejšie, zdravšie a šťastnejšie



Krásna, vytvarovaná postava a ani pekné oblečenie nikdy nemôžu vyniknúť, ak ich človek nevie nosiť. Existujú ľudia, ktorí nemajú práve ideálne proporcie, ale sú si dobre vedomí svojich predností a vedia ich náležite predať.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

7 tipov ako ochrániť svoje kolená

5 zásad ako správne sedieť a stáť

Tréning na chrbát a trapézy

 

Veľmi často pôsobí na pohľad oveľa lepšie človek, ktorý sa nesie ako päť korún do záložne, hoci mu príroda nenadelila mnoho centimetrov do výšky, ako človek, ktorý by mohol byť na svoje telo hrdý, ale radšej chúli hlavu medzi ramená.

Správne držanie tela má niekoľko benefitov a je škoda nevyužiť ich, pretože sú úplne zadarmo.


Zdravie chrbta - najväčším prínosom rovného postoja, sedu aj chôdze je zdravie chrbta. Ak máte zaužívané nevhodné návyky v sedení i státí, preťažujete si krčnú chrbticu aj šiju, môžete si privodiť bolesti hlavy, neúmerne zamestnávate oblasť medzi lopatkami, nechávate skrátiť prsné svaly a tie medzilopatkové ochabnúť a tiež týrate oblasť bedier. Zatiaľ čo sa chrbtica krúti, aj keď máte možno pocit, že je taký postoj pohodlný, brušné svaly sú povolené a nepodporujú chrbát ani vnútorné orgány. Začnite správne stáť aj sedieť a počas niekoľkých týždňov vás prestane chrbát bolieť.

Vzhľad
- ďalším pozitívom správneho držania tela je estetika. Sadnite si tak, ako bežne sedávate pred monitorom počítača. Vysuňte bradu a krk dopredu ako korytnačka, povoľte a zaguľaťte ramená, vystrčte brucho a uvoľnite bedrá. To nie je práve sexi pohľad. Teraz to skúste inak - zasuňte bradu dozadu, vypnite hrudník a ramená stiahnite za seba a mierne dole, spevnite bruško, vtiahnite pupok k chrbtici a mierne sa prehnite v bedrách. Sedieť i stáť takým spôsobom je nielen zdravšie, ale aj krajšie.

Dojem
- až budete nabudúce hovoriť s nadriadeným, alebo len s kolegom či kamarátom, narovnajte sa. Zdvihnite bradu hore a pozerajte sa svojmu náprotivku priamo do očí. Neverbálna komunikácia hrá v našom živote dôležitú úlohu a tým, že vysielate signály "som hrdý, sebavedomý a ničoho sa nebojím" rovným držaním tela, partnerovi všeličo prezrádzate. Keď sa naopak budete pred šéfom či vysnívaným náprotivkom chúliť ako klbko, dávate im jasne najavo, že ste ustráchaný uzlíček bez sebavedomia. Ak navyše bojujete s nejakým tým kilom navyše, narovnaním sa tiež opticky zoštíhlite.

Nálada
- vedci zistili, že keď sa na seba človek usmeje do zrkadla, má potom lepšiu náladu. Stačí jediný úsmev. Ak máte zlú náladu a cítite sa mizerne, usmejte sa na seba, vzpriamte chrbticu, zdvihnite bradu a vtiahnite bruško. Telo a duša sú prepojený systém, a preto to, ako budete vyzerať zvonku, ovplyvní tiež vaše pocity vnútri. Aby sa človek niesol hrdo a radostne, aj keď sa na to necíti, vyžaduje trochu prehovárania sa, ale výsledok stojí za to.

Nech už si vyberiete akýkoľvek dôvod, narovnajte sa. Nikdy nie je neskoro začať so správnym postojom, sedením aj ladnou, vzpriamenou chôdzou.


Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Bolí vás chrbát? Jedzte vitamíny a buďte v pohybe.
Cvičenia a trendy Bolí vás chrbát? Pretiahnite sa s overballom!
Tipy trénerky Nadi Naďa a cviky na chrbát - dvíhanie hlavy a nôh na bruchu