Fithall magazín

Streda 30.9.2020 meniny má Jarolím

Zdravý životný štýl

Čím si skracujete život? Tieto chyby robí skoro každý.

Čím si skracujete život? Tieto chyby robí skoro každý.



Žiť dlhý, zdravý a šťastný život by si želal asi každý. Kým šťastie je otázkou rôznych rozhodnutí, postojov i udalostí, ktoré môžeme ovplyvniť len do určitej miery, zdravie a dlhovekosť sú z veľkej časti záležitosťou životného štýlu. To, koľkých rokov sa človek dožije, ovplyvňuje veľkou mierou genetika a s tou nič nezmôžeme. To, čo vo vlastných rukách máme, je práve životný štýl - môžeme žiť zdravo alebo naopak páchať na svojom tele i duši chyby, ktoré nám skracujú život. Robíte ich aj vy?


ČÍTAJTE TIEŽ:

Šport ako elixír mladosti

Ako znížiť vysoký krvný tlak? Zmeňte svoj životný štýl!

Ako životný štýl ovplyvňuje pracovný výkon

 

Fajčíte - fajčenie už nie je v móde. A aj keď sú vám aktuálne trendy ukradnuté, nefajčite kvôli sebe. Je asi zbytočné vymenovávať všetky zdravotné problémy, ktoré vdychovanie splodín tabaku prináša - začínajú chronickým kašľom, pokračujú rakovinou a končia smrťou. Keď budete mať to šťastie a cigarety vás nezabijú, buďte si istí, že sa postarajú o zažltnuté nechty, vrásčitú a šedivú pleť i o zadýchanie sa po niekoľkých rýchlych krokoch.

Pijete alkohol
- niektoré populárne štúdie uvádzajú, že malé množstvo alkoholu je zdraviu prospešné. Týmto výskumom veriť môžete a nemusíte - buďte si ale byť istí, že alkohol zabíja mozgové bunky, zaťažuje pečeň a zahmlieva myseľ. Ani deci kvalitného vína denne pred spaním vám dlhovekosť rozhodne nezaručí.

Maškrtíte - komplexné sacharidy a cukor, ktorý sa prirodzene vyskytuje v ovocí, naše telo potrebuje. Čo ale určite nepotrebuje sú šišky, čokoládové tyčinky, koláče či cukríky. Šetrite svoj pankreas a neprovokujte ho k nadmernému produkovaniu inzulínu - zakladáte si na diabetes aj obezitu.

Solíte - nadmerné solenie preťažuje obličky, dehydruje organizmus, zvyšuje krvný tlak a vyvoláva chuť k jedlu. Vysoký tlak krvi je veľmi často ľuďmi ignorovaný, pretože nebolí - o to je ale zákernejší a môže vám z metra života odstrihnúť pekných pár čísel.

Jete nasýtený tuk - keď si namažete ráno chleba maslom, určite si neublížite. Dajte si ale pozor na tučné mäso, vyprážané jedlá a tučné sladkosti (listové šatôčky, šišky, muffiny), obsahujúce nasýtené mastné kyseliny, ktoré majú zázračnú schopnosť upchať cievy a privodiť infarkt alebo mŕtvicu.

Málo spíte - keď nemá telo dostatok času na regeneráciu, chátra a starne. Nájdite si preto čas na odpočinok a kvalitný spánok a uvidíte, že sa budete cítiť mladší a plní života.

Stresujete sa
- stres vyplavuje adrenalín do žíl, aktivizuje organizmus a odčerpáva energiu. Stresu sa vyhnúť nedá a niekedy je dokonca prospešný. Naučte sa však tlmiť negatívne dopady chronického stresu odpočinkom v prírode, športom i trávením času s ľuďmi, ktorých máte radi.

Nie ste aktívny - pohyb je elixírom mladosti číslo jedna. Môžete robiť chyby v jedle, občas si dať pohárik či vypiť viac kávy, ale nikdy svojmu telu nevynahradíte hodiny strávené na gauči pri televízii miesto behania po parku.



Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Ako prejsť na zdravý životný štýl bez trápenia
Zdravý životný štýl Desatoro rád na ozdravenie životného štýlu
Zdravý životný štýl Nezdravý životný štýl môže u žien zvýšiť hladinu testosterónu