Fithall magazín

Utorok 29.9.2020 meniny má Michal / Michaela

Zdravý životný štýl

8 princípov vášho úspešného chudnutia

8 princípov vášho úspešného chudnutia



Ľudské telo je veľmi zložitý organizmus a psychické deje sú snáď ešte zložitejšie. Ako telo, tak "hlava" sa na chudnutie podieľajú, a aby ste sa konečne zbavili nežiaducej hmotnosti, je nutné pochopiť základné princípy fungovania tela, ale aj mysli.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Kam miznú tuky? Zistite, čo sa deje v tele, keď začnete chudnúť.

6 signálov, že vaša diéta je k ničomu

7 trikov, ako schudnúť po štyridsiatke

 

Nasledujte niekoľko jednoduchých pravidiel a vyhráte nielen jednu bitku, ale celú vojnu.

Výdaj väčší, než príjem - aby vám váha ukazovala stále menej, je nevyhnutné vydať viac energie, než koľko jej denne prijmete vo forme jedla. Môže sa zdať, že jete ako vtáčik a veľa sa hýbete a kilá dole nejdú - je to kvôli tomu, že stresujete svoj organizmus a ten sa prepol do núdzového režimu, ktorý nedovolí pustiť ani gram tuku. Začnite pravidelne jesť malé porcie zdravých a vyvážených jedál a hýbte sa. Hladovanie je cesta do pekiel.

Proteíny - stavebný materiál pre naše svaly by sa pre vás mal stať makroživinou číslo jedna. Vyhľadávajte potraviny s vysokým podielom bielkovín, ako je cottage, tvaroh, chudé mäso, vajcia, syry, šunka, šmakoun, ryby a podobne. Hlavne popoludní a večer by malo byť jedlo zložené prevažne z nich.

Sacharidy
- existujú sladké cukry a nesladké sacharidy škrobového typu. Tie sladké nejedzte vôbec - a keď, tak len v podobe ovocia a v obmedzenej miere. Komplexné nesladké sacharidy si dajte ráno, dopoludnia a na obed. Popoludní ich zaraďte len v prípade, že vás čaká intenzívny tréning. Sacharidy sú zdrojom energie pre mozog aj svaly, takže tak s nimi aj zaobchádzajte - energia, ktorú svaly nevyužijú, sa presťahuje do vašich bokov.

Tuky - tie potrebuje telo k správnej funkcii tiež - a aby mohlo páliť tie svoje, potrebuje nejaké kvalitné v jedálničku. Čerpajte ich zo semienok, orechov, tučných morských rýb, žĺtkov, olivového oleja aj avokáda. Malé množstvo masla vám tiež neuškodí.

Voda - pitný režim je to už obohraná pesnička. Aby ste chudli, musíte dosť piť, pretože bez vody metabolizmus skrátka nefunguje. Stačia asi 2 - 4 litre denne, v závislosti na pohybovej aktivite a obsahu vody v potravinách.

Pohyb - nehľadajte výhovorky, ale možnosti, ako včleniť viac pohybu do svojho života. Bez pohybu môžete síce schudnúť, ale na 90% redukciu neudržíte. Preto behajte, choďte, jazdite na bicykli, cvičte jogu - skrátka sa hýbte. Denne.

Nastavenie mysle - neľutujte sa. Neľutujte to, že si nemôžete dať po obede kus torty, alebo že si večer neposedíte pri televízii so sáčkom zemiakových lupienkov. Vy viete, že to vaše telo nepotrebuje, že chcete chudnúť, a že keď prekonáte momentálne chute a slabosť, odmenou bude dlhodobo štíhlejšia postava a lepšie zdravie aj nálada.

Životný štýl - neberte chudnutie ako krátkodobú záležitosť. Stravujte sa tak, aby ste boli schopní predstaviť si, že takto budete jesť celý život. Aby vám v jedálničku naozaj nič nechýbalo, nasledujte pravidlo 80/20 - to znamená, že budete jesť 80% zdravých, diétnych jedál a 20% vám ostane na maškrtenie a uspokojenie chutí.


Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Návšteva psychológa a chudnutie
Jedlo a výživa Sacharidy pri chudnutí. Áno či nie?
Upoutávky S cvičebným plánom ide chudnutie lepšie!