Fithall magazín

Piatok 17.1.2020 meniny má Nataša

Zdravý životný štýl

6 signálov, že vaša diéta je k ničomu

6 signálov, že vaša diéta je k ničomu



Existuje nespočetné množstvo stravovacích štýlov a rôznych diét. Internet a časopisy sa neustále plnia novinkami zo sveta chudnutia, prichádzajú s vedeckými štúdiami, ktoré preukazujú, že tá či ona potravina je hotový zázrak alebo naopak najhoršie zlo a ľudia namiesto toho, aby sa vo výžive a výživových odporúčaniach vyznali, vnich majú stále väčší zmätok.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Reverse dieting - obrátená diéta

Sacharidové vlny pre chudnutie

7 najlepších spaľovačov tuku

 

Je možné, že niekomu funguje nízkosacharidová diéta a neuveriteľne po nej chudne, ale vám pri takomto stravovaní môže hmotnosť zarputilo stagnovať. Zatiaľ čo jeden vydrží nejesť večer, u iného také rozloženie živín spôsobuje opakované nájazdy na chladničku.

Či už chudnete podľa akéhokoľvek plánu, existuje niekoľko signálov, že pre vás nie je diéta tá pravá:

1. Váha sa nehýbe - alebo sa hýbe opačným smerom, než by ste chceli. To je jasným znamením, že je niečo zle. Väčšinou je to tým, že jete buď príliš veľa alebo naopak málo. Spočítajte si optimálny kalorický príjem pomocou internetových kalkulačiek a konečne sa pohnete z miesta. Ak vám kalkulačka spočíta, že máte jesť viac, ako jete doteraz, nebojte sa toho a na jedle pridajte. Druhým dôvodom pre stagnáciu býva nevhodný pomer i rozloženie živín. Skúste s nimi zaexperimentovať a uvidíte, ako na to vaše telo zareaguje.

2. Únava - jedlo je palivo pre telo i pre mozog. Ak ste unavení, dostáva telo paliva málo, alebo do neho tankujete benzín miesto nafty - to znamená, že napríklad jete málo sacharidov a priveľa tukov alebo naopak. Nepodceňujte ani príjem mikroživín (vitamínov a minerálov) a vody. Chýbajúcu energiu sa nesnažte dohnať kofeínom, skôr pridajte na kvalite a množstve potravín. Dajte si tiež pozor na jednoduché cukry - tie ľahko rozhodia hladinu cukru v krvi a energiu z človeka vysajú ako upíri.

3. Vypadávanie vlasov - lámanie nechtov alebo zhoršená kvalita kože fungujú ako varovanie pred súčasným jedálničkom. Väčšinou k týmto javom dochádza po dlhodobejšej deprivácii organizmu alebo po drastickej diéte. Správna diéta je taká, po ktorej sú vlasy, nechty aj koža v lepšej kondícii, ako pred ňou, pretože prijímate dostatok vitamínov, minerálov i bielkovín a vody.

4. Podráždenosť - depresia, apatia a nezáujem o činnosti, ktoré ste mali skôr radi, sa u nevhodnej diéty dostavujú tiež. Ak vyskočíte ako čertík z krabičky pri sebemenšej drobnosti, alebo sa rozplačete aj u reklamy na šampón, je niečo zle. Jedlo do značnej miery ovplyvňuje náladu, preto keď budete dobre jesť, budete sa tiež lepšie cítiť psychicky. Podráždenosť mnohokrát spôsobuje tiež nedostatok sacharidov.

5. Chute
- keď vás naháňa chuť na sladké a nemieni sa vzdať, v noci sa vám zdá o tom, ako jete torty a palacinky a v jednom kuse myslíte na tú načatú zmrzlinovú tortu v chladničke, vaša diéta nie je správna. Ak bažíte po určitých potravinách, je vysoko pravdepodobné, že sa nimi onedlho prejete. Keď chcete sladké, navýšte prílohy, ak túžite po tučnom a slanom, zamerajte sa na semienka, orechy, zdravé tuky a pitný režim.

6. Pocit utrpenia - či závidíte kolegyni v práci obložený chlebíček alebo tej vychudnutej slečne v reklame smotanovú zmrzlinu, zatiaľ čo vy, chudáci, musíte chrúmať stonkový zeler, nie je vaša diétna cesta ideálna. Diétny režim musí byť nastavený tak, aby ste pri ňom netrpeli, na svoje jedlo sa tešili, a aby ste si dokázali predstaviť, že takto budete jesť (s menšími zmenami) navždy.

 

 

Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Buďte v pohode a schudnete!
Zdravý životný štýl Víkend - zabijak diéty
Zdravý životný štýl Návšteva psychológa a chudnutie