Fithall magazín

Nedeľa 27.5.2018 meniny má Iveta

Jedlo a výživa

Zdravé grilovanie alebo ako sa vyhnúť zbytočným kalóriám

Zdravé grilovanie alebo ako sa vyhnúť zbytočným kalóriám



Grilovanie sa v posledných rokoch stalo veľkým hitom a nie je to vôbec prekvapivé. Snáď každý má rád pobyt na čerstvom vzduchu, rodinu a priateľov okolo seba, slniečko aj veľa dobrého jedla a pitia. Bohužiaľ ale grilované pochúťky nepatria vždy práve k tým najzdravším a najdiétnejším.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Ako sa správne stravovať pri vode?

Tipy na zdravé a diétne večere

Ako zabrániť prejedaniu

 

Aby ste si mohli užiť grilovacie párty bez toho, aby ste napáchali škody na svojej postave či zdraví, stačí dodržiavať niekoľko jednoduchých pravidiel:

Chudé mäso - na grilovanie je najlepšia krkovička a iné tučné mäso, pretože sa pripraví na vlastnom  tuku a je potom šťavnaté. Tuk je ale stále tuk a v tomto prípade sa jedná o ten nasýtený, ktorý zvyšuje hladinu cholesterolu v krvi. Skúste preto zvoliť menej tučné kúsky, ako napríklad kuracie prsia, hovädzie zadné či roštenec. Keď si ich naložíte deň vopred, budú krehké a šťavnaté, ale pritom diétne. Pri samotnom opekaní ich ale veľmi nepotierajte olejom.

Opečte zeleninu - chrumkavá bagetka alebo chlebík, potretý cesnakovým olejom, sú vynikajúce,avšak zdravšiu a diétnejšiu prílohu prestavuje zelenina. Nakrájajte si baklažán, cuketu, papriku aj paradajky, posypte ich bylinkami a nechajte opiecť na grile. Okrem skvelej chuti získate veľa vitamínov i vlákniny. Zelenina navyše obsahuje minimum sacharidov, takže keď ju pridáte k chudému mäsu, s hladinou cukru v krvi to ani nepohne - a to je dobre.

Čerstvosť
- k akémukoľvek jedlu, nielen k tomu grilovanému, by ste mali zjesť aspoň trošku čerstvej zeleniny. Vďaka tomu, že je objemná a pritom nízkokalorická, je ideálnym pomocníkom pri chudnutí. Navyše z grilu je všetko opečené a ťažké, takže závan čerstvosti jedlu len prospeje. Tiež platí, že čím viac zjete čerstvej zeleniny, tým menej miesta vám v žalúdku zostane na to ostatné, nezdravé a kalorické.

Pite vodu - Popíjať ku grilovacím klobásam smrteľne vychladenú kolu je síce osviežujúce, však svojmu zažívaniu a organizmu celkovo prospejete, keď si dáte len obyčajnú vlažnú vodu. Pokojne si do nej pre zlepšenie chuti vhoďte kolieska citrónu a pár lístkov mäty.

Odľahčený alkohol - grilovanie sa málokedy zaobíde bez niečoho ostrejšieho na pitie. Namiesto klasického piva skúste siahnuť po jeho ovocných variantách. Ideálne je piť pivo nealkoholické, pretože jednak neobsahuje alkohol, ale tiež je menej kalorické. Osviežiť sa môžete tiež vínným strikom z bieleho vína - len si dajte pozor, aby toho osvieženia v tejto podobe nebolo príliš.

Omáčky - majonézové dresingy a dipy sú veľmi ťažké a tučné. Mäso i zeleninu si preto namáčajte radšej do tých jogurtových a bylinkových či do kečupu so zníženým obsahom cukru, alebo si chuť jedla užite len tak, bez zbytočných dochucovadiel.

Ovocie na grile - skúste na záver grilovania na rošt prihodiť ananás, jablko alebo napríklad banán. Získate tak vynikajúcu, zdravú a nízkokalorickú sladkú bodku.

 

 

Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Chudnutie zima verzus leto
Jedlo a výživa Zelenina - pre zdravie a chudnutie
Jedlo a výživa Ako si správne rozvrhnúť jedlo počas dňa (noci)?