Fithall magazín

Nedeľa 27.9.2020 meniny má Cyprián

Jedlo a výživa

Reverse dieting - obrátená diéta

Reverse dieting - obrátená diéta



Reverse dieting, alebo diéta naruby, je systém stravovania, ktorý sa v poslednej dobe teší veľkej obľube. Ak patríte medzi tých, ktorí si veľa rokov ničili metabolizmus zcestnými diétami, držali delenú stravu, vajíčkovú diétu, chudli podľa splnu, nechali do seba pichať ihličky, užívali prášky na chudnutie, hladovali, prejedali sa, experimentovali so sacharidovými vlnami, trávili pol života aeróbnym tréningom a vôbec skúšali vyvinúť neprimerané úsilie pre zhodenie niekoľkých kilogramov a vyrysovanie postavy (a to väčšinou neúspešne), tento štýl diéty je pre vás ako stvorený.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Chudnutie v prechode

Sacharidové vlny pre chudnutie

7 trikov, ako schudnúť po štyridsiatke

 

Mesiace mučíte vaše telo kalorickým deficitom, naháňate sa po lese alebo na bežeckom trenažéri, robíte kardio na lačno, odopierate si obľúbené pochúťky s tým, že predsa jete "čisto" a zdravo a modlíte sa za to, aby tie brušné svaly konečne vykukli. Telo ale nie je stroj. Takto to do nekonečna rozhodne nejde a metabolizmus sa začne spomaľovať, vy ste unavení, frustrovaní a stále "tuční". Je čas na zmenu.

Reverse dieting je technika, ktorú vymysleli šikovní pretekári vo fitness preto, aby sa po súťažiach, na ktorých sú takmer bez akéhokoľvek podkožného tuku a po týždňoch krutej diéty nedostavil jojo efekt
, aby si telo nepostavilo hlavu, a aby mohli dobrú formu udržať po celý rok . Reverse dieting neznamená, že skrátka budete len viac jesť - nie je to zase až tak jednoduché. Nemôžete sa z ničoho nič začať ládovať čokoládou a pizzou - to by sa množstvo podkožného tuku akurát zvýšilo a vám by bolo určite zle od žalúdka. Reverse dieting znamená, že pridáte týždenne cca 100 - 200 kalórií a postupne tento príjem zvyšujete. Podstatné je navyšovať prijatú energiu pozvoľna, aby sa organizmus, ktorý bol skoro týraný hladom, nevyplašil a nezačal všetko ukladať.

Cieľom diéty je navýšiť kalorický príjem bez toho, aby sa navýšil podiel telesného tuku. Budete môcť jesť viac, stúpne vaša hladina energie a zbavíte sa tiež postupne "dietárskeho" myslenia.

Diéta naruby nie je vhodná len pre kulturistov a pretekárov vo fitnes, profitovať z nej budú tiež títo jedinci:

- Chronickí dietári, ktorí dlhodobo dodržujú diétu s veľmi nízkym energetickým príjmom, a to takmer bezúspešne
- Tí, ktorí majú metabolizmus spomalený do tej miery, že už žiadne ďalšie znižovanie kalorického príjmu alebo navyšovanie pohybovej aktivity neprináša absolútne žiadne výsledky
- Športovci, ktorí poctivo trénujú, ale sa cítia slabí, malátni a bez energie
- Dietári, ktorí strácajú motiváciu pre dodržiavanie režimu aj pre cvičenie
- Ľudia so sklonmi k poruchám príjmu potravy

Čím prísnejšia je vaša existujúca diéta, tým pozvoľnejšie kalórie navyšujte. Spočiatku voľte ako zdroj energie navyše komplexné sacharidy (napríklad si doprajte väčšiu porciu ryže).

Počítajte tiež s tým, že budete musieť zapojiť svoju vôľu - navyšovanie energie musí byť naozaj pomalé a pre niektorých jedincov potom býva ťažké ovládnuť sa a nezjesť na posedenie celý sáčok zemiakových lupienkov. Keď budete trpezliví, môžete sa dostať na slušné porcie dobrého jedla bez toho, aby ste nabrali jediný gram tuku - a to je predsa fantázia.

 

 

Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Návšteva psychológa a chudnutie
Zdravý životný štýl Stanovte si reálny cieľ chudnutia
Diéty Najčastejšie chyby pri chudnutí