Fithall magazín

Utorok 29.9.2020 meniny má Michal / Michaela

Zdravý životný štýl

7 problémov, ktoré vás môžu stretnúť pri chudnutí

7 problémov, ktoré vás môžu stretnúť pri chudnutí



Zhadzovanie prebytočných kilogramov so sebou nenesie len príjemné "problémy", ako je nutnosť nakupovania menšej veľkosti oblečenia alebo častý prísun komplimentov - môžete sa stretávať s problémami, ktoré vaše chudnúce úsilie dokážu veľmi znepríjemniť alebo dokonca zmariť. Pri správne nastavenom redukčnom režime je riziko týchto ťažkostí minimálne, ale aj napriek tomu sa vyskytnúť občas môžu.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

7 trikov, ako schudnúť po štyridsiatke

Chcete schudnúť? Zbavte sa prebytočnej vody v tele.

Vaše telo, vaše pravidlá - alebo prečo nedržať diéty z časopisov

 

Bolesť hlavy - pri chudnutí sa sústredíte na príjem kvalitného a diétneho jedla, ale pitnému režimu možno nevenujete takú pozornosť. Práve nedostatok tekutín má na svedomí bolesti hlavy aj poruchy sústredenia. Pite čistú stolovú vodu, minerálky, ale aj slabé bylinkové a ovocné čaje. Na sýtené limonády, hoci bez cukru, alkohol a kávu úplne zabudnite.

Zápcha
- než sa organizmus vyrovná s novým jedálničkom, chvíľku to trvá. Jedla je menej a črevá potrebujú trošku popohnať. Aby ste predišli zápche, jedzte potraviny s vlákninou (ovocie, zeleninu, otruby), veľa pite a nezabudnite sa hýbať. Preháňadlami si rozhodne nepomáhajte - črevá by akurát zleniveli a zápcha by sa v konečnom dôsledku zhoršila.

Hnačka - opačný problém, než je zápcha, nastáva v prípade, keď do diéty zaradíte väčšie množstvo zdravých tukov, na ktoré nie je telo zvyknuté. Orechy, semienka, avokádo i orechové maslo sú síce zdravé, ale pri nadmernej konzumácii vám dokážu zrýchliť krok.

Nafukovanie - za nafúknuté brucho môže vláknina, žuvanie žuvačiek, perlivé sódovky, ale tiež niektoré zdravé a diétne potraviny, ako je celozrnné pečivo, strukoviny, kapusta či cibuľa. Zistite aké potraviny vám nadúvanie spôsobujú a proste ich obmedzte.

Únava - únava pri chudnutí nie je vôbec zriedkavý jav. Bruško bolo zvyknuté na príjem hŕby kalórií a v okamihu, keď o ne príde, sa práve únava hlási o slovo. Nedoháňajte stratenú energiu rýchlymi cukrami, ale zamerajte sa na komplexné sacharidy a pohyb na čerstvom vzduchu. Kofeínové nápoje ani kávu na prekonanie únavy nepoužívajte - skôr sa choďte na chvíľku natiahnuť.

Padanie vlasov - rednutie štice, lámanie nechtov i suchá pokožka sú pri chudnutí zapríčinené nedostatkom dôležitých vitamínov a minerálov. Je teda nevyhnutné doplniť prísun týchto živín z prirodzených potravín, alebo zobať multivitamínové a multiminerálne prípravky. Pri zdravom chudnutí by k týmto nepríjemným javom dochádzať rozhodne nemalo. Suchá pokožka potrebuje vyživovať pleťovými krémami zvonku, ale aj zdravými tukmi zvnútra. Určite preto z jedálnička tuky nevypúšťajte.

Chute na sladké
- keď vás prepadne chuť na sladké, málokedy je to skutočne signál nedostatku živín. Skôr vaša psychika potrebuje pohladiť a podporiť. Pokojne si doprajte niečo sladké, čo ale neohrozí vaše snaženie - zrelú hrušku, hrsť sušených brusníc alebo prúžok horkej čokolády.

 



Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Chcete schudnúť? Pite!
Diéty Ako schudnúť? Máme pre vás zaručené tipy.
FITHALL cvičenie Aktivity, ktoré Vám pomôžu zhodiť prebytočné kilá