Fithall magazín

Utorok 29.9.2020 meniny má Michal / Michaela

Zdravý životný štýl

Desať rád ako bojovať s jarnou únavou

Desať rád ako bojovať s jarnou únavou



Aj keď o sebe zima ešte dáva občas vedieť, teploty sa v poslednej dobe pohybujú nad bodom mrazu. Jar sa už hlási o svoje slovo a s ňou prichádza aj únava. Keďže nejde o prázdny pojem, ale o fakt, rovnako ako pri jesennom vyčerpaní, zostavili sme pre vás desať rád ako sa prispôsobiť zmenám biorytmov vo vašom tele aj v okolí.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Veľká jarná detoxikácia na trampolíne

Pôst: áno či nie?

Ako na jarnú únavu?

 

Marec je pomerne nabitý mesiac, a to činnosťami všetkého druhu. Vodiči menia zimné pneumatiky za letné, dámy potom zimný šatník za jarný, treba umyť okná, skypriť trávnik, založiť záhony, odovzdať daňové priznanie, objednať letnú dovolenku, maturantov prinútiť k finálnej výkonnosti pred skúškou dospelosti a hlavne prekonať jarnú únavu. Tá je dôsledkom niekoľkých faktorov, ktorým je dobré sa vyhnúť.

Ako únave predísť:

1. Užívajte si slnko
Únava súvisí s biorytmami zimy. Nedostatok slnečného svetla spôsobuje zníženú sexuálnu aktivitu, depresie a vďaka pohybu v uzavretých priestoroch aj vyššie riziko nákazy infekčnými ochoreniami.

2. Predchádzajte chorobám vitamínmi

Vďaka užšiemu kontaktu v uzavretých priestoroch rastie možnosť ochorenia vírusovou nákazou, dbajte teda na primeraný príjem vitamínov.

3. Podporte cirkuláciu lymfy a krvi
Vďaka zdravému otužovaniu alebo zdravej strave môžete docieliť zlepšenie cirkulácie lymfy a krvi v organizme, ktorá má blahodarné imunitné účinky. Vhodný pre podporu cirkulácie lymfy a krvi je tiež voľne predajný liek Wobenzym.

4. Prečistite svoj organizmus
Už naši predkovia vedeli, že dodržanie pôstu je v predjarí prospešné. Pokúste sa prečistiť a detoxikovať svoje telo od nepriaznivého pôsobenia voľných radikálov. Ideálne sú žihľavové čaje, brezová miazga alebo obľúbené májové bylinné víno.

5. Spite zdravo
Minimálne sedem hodín kvalitného spánku bez rušivých elementov by vám malo zabezpečiť kvalitnú regeneráciu medzi náročnými pracovnými dňami. Cez víkend sa nebojte si hodinu, dve pospať.

6. Zmeňte jedálniček

Z ťažkej zimnej stravy je dôležité čo najrýchlejšie prejsť na ľahkú stravu. Pokiaľ si potrpíte na mäso, tak len to biele, najvhodnejšie sú ryby. Ideálne by mala byť vaša strava prešpikovaná ovocím a zeleninou. Prvé jarné byliny pomáhajú podporiť obranyschopnosť tela, určite je dobré vyskúšať púpavové listy, pažítku, hrachové výhonky a ďalšie "vymoženosti" jari.

7. Hýbte sa
Zdraviu pohyb pomáha v akomkoľvek ročnom období. Na jar by sa aktivita vášho tela mala zvýšiť pre odbúranie tukov, ktoré telo automaticky nabralo pri ťažšej zimnej strave a príprave na studenšie mesiace.

8. Pokúste sa prestať s neresťami
Kedy inokedy než na jar, kedy všetko začína voňať, žiť a farebne žiariť, by mal človek prestať s fajčením alebo nadmerným pitím alkoholu?

9. Vyhnite sa stresu a relaxujte
Nielen vaše telo, ale aj vaša myseľ je na jar v ohrození. Starostlivo sa venujte samy sebe a relaxujte. Aj preto existujú jarné prázdniny, kedy by mala byť rodina spolu a venovať sa lyžovaniu alebo iným aktivitám, ako je práca a stres s ňou spojený.

10. Vyhľadajte doktora ak ...
Ak vaša únava trvá viac ako 6 týždňov, je vhodné navštíviť doktora. Môžete totiž trpieť ochorením štítnej žľazy, depresiou alebo chudokrvnosťou.

 

Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Veľká jarná detoxikácia
Poradňa Bojujte jedlom proti stresu
Poradňa Rady, ako zaspať aj pri splne