Fithall magazín

Sobota 15.6.2019 meniny má Vít

Zdravý životný štýl

Sľúbte si, že v novom roku budete raňajkovať

Sľúbte si, že v novom roku budete raňajkovať



Medzi novoročné predsavzatia by ste mali zaradiť aj to, že začnete zdravo raňajkovať. Ak sa totiž chcete zbaviť nadbytočných kilogramov, máte väčšiu nádej na úspech.


Radikálne plány, že do leta schudnete desať, dvadsať kíl, k cieľu nevedú. Podľa nutričnej terapeutky Karolíny hlavne pravidelné a vyvážené raňajky sa veľmi často prejavia úbytkom kilogramov. Pritom sa nejedná o nejaký radikálny záväzok, ktorý by nemohol dodržiavať takmer každý.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Buďte zásadoví a schudnete!

7 omylov v dietoógii

Principy zdravého stravovania

 

Začiatok roka je ideálnou dobou, kedy si môžete nájsť svoje obľúbené, menej kalorické potraviny a naučiť sa ich pravidelne jesť. Nemusíte sa zbytočne obmedzovať, ale mali by ste vyberať podľa zdravého rozumu. Naučte sa jesť pravidelne a hlavne pozor na to, aby ste počas dňa nemali hlad - hladovaním sa totiž nechudne.

 

Prísnym obmedzením jedla sa síce rýchlo zhodí požadovaný počet kilogramov, ale akonáhle sa človek vráti k pôvodnému jedálničku, rýchlo svoje kilá naberie späť. Navyše nevyváženou diétou oslabí organizmus a stratí svalovú hmotu, zatiaľ čo tukové zásoby si telo uchová. Ak teda chcete nastálo zhodiť nadbytočné kilá, musíte trvalo zmeniť jedálniček tak, aby to pre vás nebolo veľké trápenie. Ideálne je zaradiť veľa zeleniny, ovocia, celozrnných a mliečnych výrobkov, cereálií a tekutín.
Ľudia sa dopúšťajú pri chudnutí často tej najväčšej chyby a to, že neraňajkujú. Pritom práve raňajky patria medzi najdôležitejšie jedlá dňa.

 

Po celonočnom hladovaní doplnia raňajky energiu. Kto neraňajkuje, je počas dopoludnia viac unavený a menej výkonný. Lekárske štúdie navyše dokazujú, že u ľudí, ktorí neraňajkujú, je väčšie riziko vzniku nadváhy alebo obezity. Správne raňajky by podľa nich mali tvoriť 20 až 25 percent denného energetického príjmu a mali by obsahovať obilniny, napríklad cereálne sušienky, ďalej mliečny výrobok, napríklad jogurt, a tiež ovocie alebo zeleninu a dostatok tekutín. Na pitie je vhodná ovocná šťava riedená vodou alebo čaj.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Tepová frekvencia
Zdravý životný štýl Buďte zásadoví a schudnete!
Výživa Bez zeleniny a ovocia to určite nepôjde