Fithall magazín

Utorok 29.9.2020 meniny má Michal / Michaela

Zdravý životný štýl

Umenie relaxácie

Umenie relaxácie



Odpočinok je jednou zo základných potrieb nášho tela, má totiž zásadný význam pre uchovanie telesného i duševného zdravia. Ako relaxujete vy? Viete to vôbec?

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Masáž na  mieru

Relaxácia a stres

Ovocie Vás zbaví stresu

 

Keď dlhšiu dobu žijete vo vnútornom napätí, prestanete sa cítiť dobre. O slovo sa prihlási podráždenosť, zvýšená nervozita a napätie, bezdôvodne sa rozčuľujete. Okrem toho všetkého klesá vaša schopnosť sa sústrediť, ste roztržití, mrzutí, ale tiež vyčerpaní a bez energie. Prvé varovné príznaky únavy a nevyrovnanosti rozhodne nepodceňujte. Organizmus vám tak dáva najavo, aby ste zvoľnili.

Relaxačné desatoro:


1. Urovnajte si myšlienky
Môžete napríklad začať tým, že si v hlave urovnáte myšlienky. Ujasníte si, čo je pre vás dôležité a čo vo vašom živote hrá nepodstatnú úlohu. Razom si uvedomíte, že sa nechávate vykoľajiť zbytočnosťami, ktoré pre vás nemajú význam.

2. Zvoľnite
Ste v strese preto, že ste zavalení prácou a zo všetkých kútov sa na vás hrnú nové a nové úlohy? Zastavte sa, na chvíľu zavrite oči a zaspomínajte na nejaké príjemné udalosti. Stačí krátke odreagovanie a negatívne myšlienky stratia na sile. Ak ste doma, oprášte staré fotky, zapáľte sviečky alebo do aromalampy dajte éterický olej s uvoľňujúcou vôňou.

3. Ráno múdrejšie večera

Svet vyzerá hneď veselšie, keď sa vyspíte doružova. Snažte sa udržať dobrý pocit čo najdlhšie a nezačnite ešte v posteli premýšľať nad tým, čo všetko musíte dnes stihnúť a zariadiť. Pomaly sa ponaťahujte a uvedomte si, čo príjemné vás čaká, na čo sa môžete tešiť. Môže to byť maličkosť, napríklad že pôjdete s kolegyňou na obed, kúpite si šaty, po ktorých už tak dlho pokukujete, alebo si po práci zájdete zaplávať. Motiváciou pre pohodový deň je ale tiež vidina splnenej úlohy a pocit dobre odvedenej práce.

4. Usmievajte sa
Keď sa budete usmievať na ľudí okolo seba a oni na vás, vydrží vám dobrá nálada po celý deň. Pohoda a optimizmus majú väčšiu moc než prepracovanie a vnútorné napätie.

5. Choďte do prírody
Vedecké štúdie dokázali, že už 30 minút strávených v zeleni stačí na uvoľnenie a relaxáciu. Lesy, lúky, ale aj parky poskytujú mozgu toľko dojmov a podnetov, že pritom zabúdate na stres.

6. Počúvajte hudbu
Vyberte si žáner, ktorý je vám blízky a vnímajte každý tón. Dôležité je, aby ste skutočne vypli a odreagovali sa. Podľa vedcov sú ľudia, ktorí si často pospevujú, šťastnejší a spokojnejší.

7. Stýkajte sa s priateľmi

Ozajstní priatelia stoja vždy pri vás. Nezanedbávajte preto pestovanie sociálnych kontaktov a nezabúdajte na svojich kamarátov, aj keď máte veľa práce a po náročnom dni nemáte práve náladu na spoločné aktivity.

8. Športujte

Najdôležitejšie je nájsť si pohybovú aktivitu, ktorá vás bude skutočne baviť. Cvičiť môžete doma, v prírode aj v posilňovni. Po čase získate na cvičenie pozitívny návyk. Zrazu zistíte, ako dobrý a prospešný šport je. Budete sa cítiť lepšie a vďaka dosiahnutým úspechom sa vám zvýši aj sebavedomie.

9. Carpe diem

Užívajte si každého dňa. Nie je to prázdna fráza. Nemusíte robiť nič svetoborné, stačí si užívať dnešný deň, neutápať sa v minulosti ani sa príliš nezaoberať budúcnosťou. Proste žiť tu a teraz.

10. Ukážte svoje sociálne cítenie
Príležitostí okolo vás je viac než dosť. Stačí otvoriť oči. Jedná sa o zdanlivé maličkosti, ktoré nič nestoja, ale potešia obe strany, ako napríklad vľúdne slovo či prejav záujmu o druhého.

 

Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Stres zažeňte pohybom!
FITHALL cvičenie Jóga - liek na stres a bolisti chrbta
Poradňa Bojujte jedlom proti stresu