Fithall magazín

Streda 21.11.2018 meniny má Elvíra

Zdravý životný štýl

7 tipov ako v zime nepribrať

7 tipov ako v zime nepribrať



Každé ročné obdobie v sebe skrýva nástrahy, kvôli ktorým môže naša hmotnosť stúpať. V teplých mesiacoch sa všeobecne chudne ľahšie než v tých chladných, ale niekedy to môže byť práve naopak. Nie je preto nutné desiť sa zimy preventívne - stačí sa vyhnúť najväčším nástrahám a lákadlám a vytvoriť si bojový plán, vďaka ktorému nepriberiete.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Kedy cvičiť? Ráno alebo večer?

Nadváha. Čo všetko vám môže spôsobiť.

Držíte často diéty? Viete, čo to s vami robí?

 

V lete je dlho svetlo, dá sa športovať na čerstvom vzduchu, stánky a supermarkety prekypujú ponukou čerstvého ovocia i zeleniny, na jedlo nie je taká chuť a človek má vôbec na všetko viac energie. Na druhú stranu, teplo láka na záhradky na orosené pivo, na grilovanie tučného mäsa,  jedenie langošov a hranoliek pri vode i osviežujúcich zmrzlín v rozpálených uliciach mesta. Na letnej dovolenke sa nikto obmedzovať tiež nechce, preto kilogramy môžu letieť hore rýchlejšie, než počas pochmúrnej zimy.

Využite chladné ročné obdobia v prospech svojej línie a na jar sa nebudete hanbiť odložiť kabát a vkĺznuť rovno do šortiek. Stačí dodržiavať niekoľko jednoduchých pravidiel.

1. Nedobíjajte baterky nevhodným jedlom
- Skoré popoludňajšie stmievanie, chlad a únava môžu mať na svedomí neprekonateľné chute na sladké a tučné jedlá. Skúste si uvedomiť, či ste naozaj hladní, alebo sa vám chce po dlhom dni v práci len spať. Miesto vysedávania pri televízii s tabuľkou čokolády a horúcim kakaom si bežte radšej na chvíľu ľahnúť.

2. Zahrejte sa cvičením, nie alkoholom
- Poháre ťažkého červeného vína, varené víno alebo grog dokážu poriadne rozprúdiť krv v žilách, ale aj v sebe skrývajú veľa kalórií. Aj v ľahkom omámení sa potom môže zdať ako dobrý nápad dať si k poháriku misku smažených zemiakových lupienkov alebo pražených mandlí. Zahrejte sa radšej v telocvični - stretnete nových ľudí, pretiahnete si telo a vyrobíte si endorfíny pre dobrú náladu, ktorá je v chladnom počasí tak dôležitá.

3. Sviatky nie sú ekvivalentom pre prejedanie
- Mikuláš, Vianoce, narodeniny aj rôzne výročia nie sú dôvodom k neriadenému hodovaniu. Pokojne si šalát, pečivo aj ďalšie maškrty doprajte, ale vydajte sa potom na dlhú prechádzku alebo sa pustite do dôkladného upratovania. Kalórie, ktoré zjete cez sviatky sa bohužiaľ tiež počítajú.

5. Užívajte si sezónne potraviny
- Nevadí, že na našich záhradách nerastú čerstvé jahody, papriky ani paradajky - na jeseň preberajú vládu jablká, hrušky, slivky, tekvica, cukety, mrkva, repa či kapusta. Sezónne a lokálne produkty sú pre zdravie najlepšie, preto sa vydajte na farmárske trhy (pokiaľ možno pešo) a uvarte si niečo dobré z toho, čo nám naša zemepisná poloha ponúka.

6. Vydajte sa von za každého počasia
- Zatváranie sa doma pred zimou zvádza akurát na maškrtenie a leňošenie. Bežte každý deň aspoň na chvíľku na prechádzku a snažte sa kochať prírodou. V každom ročnom období v nej možno nájsť niečo pekné - farebné lístie, sviežu vôňu mokrej hliny alebo padajúci sneh.

7. Pite
- V zime určite nemáme taký smäd ako v lete a chuť na chladnú vodu tiež nie. Pitný režim je ale aj napriek tomu veľmi dôležitý. Nakúpte si rôzne druhy čajov a hydratujte svoje telo teplými nesladenými nápojmi. Skvele poslúži aj obyčajná prevarená voda s citrónom - povzbudí metabolizmus, zahreje a pomôže aj v detoxikácii.


Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Chcete schudnúť? Pite!
Zdravý životný štýl Chudnutie sa začína v hlave
Zdravý životný štýl Ako schudnúť? Máme pre vás zaručené tipy.