Fithall magazín

Utorok 29.9.2020 meniny má Michal / Michaela

Zdravý životný štýl

Ako jednoducho podporiť svoj imunitný systém

Ako jednoducho podporiť svoj imunitný systém



Aby ste si udržali zdravie, duševnú i fyzickú kondíciu potrebujete správne fungujúci imunitný systém. Možno ani netušíte, že ho môžete posilniť úplne jednoduchými spôsobmi.

Čerpajte z prírody
Možno ani netušíte, že obyčajná prechádzka v lese alebo parku má na organizmus tak blahodarné účinky. Počas pobytu v prírode sa totiž hladina bielych krviniek zvyšuje a tepnová frekvencia znižuje, rovnako tak krvný tlak a hladina stresového hormónu kortizolu. Výskum v Japonsku dokonca ukázal, že prechádzky v blízkosti zelene by mohli pomôcť v boji s rakovinou. Rastliny uvoľňujú chemické zlúčeniny zvané fytoncídy, ktoré ich chránia pred hmyzom a hnilobou. Ak osoba dýcha tieto prírodné chemikálie, posilňuje tak svoju imunitu a organizmus je vďaka tomu odolnejší voči nádorovému bujneniu.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Potrebujete sa rýchlo a zdravo najesť? My vieme, čo si pripraviť.

Clean eating - jedzte čisto!

Ako prejsť na zdravý životný štýl bez trápenia

 

Zbavte sa cukrov
Vedci zistili, že len 30 minút po požití cukru, môžu imunitné funkcie človeka klesnúť až o 50%. Príliš vysoký obsah cukru v strave má popri obezite tiež za následok vznik mnohých ochorení - ako sú ochorenia srdca, žlčníka, vznik vredov a dokonca aj zmeny nálad a návykového správania ako je napríklad alkoholizmus. Preto obmedzenie cukrov je úplne zásadným krokom pri posilnení imunity.

Pozitívne emócie
Je dokázané, že depresívni jedinci majú slabší imunitný systém ako tí, ktorí sú šťastní a optimistickí. Všeobecne povedané pozitívne emočné stavy zvyšujú imunitné funkcie, naopak negatívne emócie imunitné funkcie potláčajú. Smútok, úmrtie, depresie, strach a panika majú preukázateľne na organizmus negatívny vplyv. Stres a úzkosť totiž zvyšujú uvoľňovanie kortikosteroidov z nadobličiek, ktoré imunitné funkcie tlmia. Preto je vo vašom najlepšom záujme pozerať sa na život pozitívne, relaxovať, dištancovať sa od negatívneho pohľadu na svet a pri dlhotrvajúcich emocionálnych problémoch vyhľadať odbornú pomoc.

Smiech

Je úžasný lekár. Vďaka nemu ľahšie prekonáte problémy, posilníte imunitný systém a dokonca znížite aj rozbehnutý zápal. Snažte sa preto čo najviac smiať, sledujte komédie, čítajte vtipy a bavte sa ako to len ide.

Nebuďte sami

Štúdie ukázali, že sociálne vzťahy zlepšujú zdravie vrátane posilnenia imunity. Na druhej strane izolácia a osamelosť potláčajú funkcie imunitného systému. Dokonca aj objatie zlepšuje imunitu. Je dôležité tráviť čas s rodinou, priateľmi a ľuďmi, s ktorými vám je dobre.

Meditujte, rozjímajte

Bolo preukázané, že meditácie pomáhajú vytvárať priaznivé účinky tak v mozgu tak aj v imunitnom systéme.

 

Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Relaxácia a stres
Cvičenia a trendy Stres zažeňte pohybom!
FITHALL cvičenie Jóga - liek na stres a bolisti chrbta