Fithall magazín

Streda 30.9.2020 meniny má Jarolím

Zdravý životný štýl

Viete, prečo neplníte svoje predsavzatia?

Viete, prečo neplníte svoje predsavzatia?



Tak, ako každý rok, prichádza so Silvestrom otázka novoročných predsavzatí - prestať fajčiť, schudnúť, pracovať na medziľudských vzťahoch, ušetriť peniaze, konečne začať cvičiť alebo si nájsť lepšiu prácu... Ale neuplynie ani mesiac a naše odhodlanie a nadšenie zmeniť život k lepšiemu sa rozplynie ako para nad hrncom. Zistite prečo!

 

ČÍTAJTE TIEŽ: 

Naštartujte svoj organizmus a buďte štíhla do plaviek!

Partner ako podpora aj ako sabotér chudnutia

Ako sa motivovať k cvičeniu a správnemu stravovaniu?

 

Veľa ľudí robí chybu už na samotnom počiatku, kedy svoje predsavzatia vysloví. Vlastne o tom ani veľmi nepremýšľajú. Len tak si jednoducho spomenú, že by chceli byť chudší, mať lepšiu prácu alebo zarábať viac peňazí. To ale nestačí. K takémuto rozhodnutiu musíte najprv dospieť. Dôležité je, aby ste o probléme hlbšie premýšľali.

 

Nehľadajte problémy, ale ich príčiny

Najskôr musíte správne pomenovať ciele, aby ste vedeli, čo chcete vlastne dosiahnuť. To znamená, že ak ste chceli v minulosti schudnúť a nepodarilo sa vám to, potom sa zamyslite nad pravým dôvodom neúspechu. Zajedáte emocionálne vypätie, jete len 2 x denne alebo nikdy neodmietnete čokoládu? Rozhodnite sa teda bojovať s príčinami a nielen so samotným problémom.

 

Pátrajte, aké máte možnosti

V ďalšom kroku je potrebné posúdiť možnosti, ktoré máte k dispozícii, od finančných, fyzických až napríklad po časové. Ak chcete napríklad zlepšiť fyzickú kondíciu a začať cvičiť, nájdite si partnera, ktorý vám bude robiť dohľad a zároveň príjemnú spoločnosť. Hneď sa vám bude do posilňovne chodiť lepšie.

 

Uvedomte si, prečo chcete zmenu

Zamyslite sa nad tým, prečo chcete byť napríklad chudšia alebo príťažlivejšia. Vynakladáte snahu kvôli tomu, že máte obavy o svoje zdravie? Alebo chcete byť jednoducho spokojnejšia sama so sebou? Nesprávne stanovené ciele vás totiž nemusia tak motivovať. Buďte tiež realistická a nemajte zbytočne prehnané nároky. Ak sa vám dlho nepodarilo schudnúť, päť kilogramov hneď prvý týždeň celkom iste nezhodíte.

 

Odmeňujte sa za svoju vôľu

Nešetrite na sebe, silná vôľa by mala byť po zásluhe odmenená. Ak ste napríklad dva mesiace vydržali nefajčiť, ušetrili ste aj výdavky za cigarety. Naplánujte si napríklad predĺžený víkend na mieste, kde ste ešte neboli. To vás bude motivovať, aby ste vytrvali.


Nikdy sa nevzdávajte

Buďte na seba náročná, inak svoje predsavzatia nikdy nesplníte. Môže sa vám stať, že zhrešíte a dáte si večeru, ktorá je proti zásadám zdravého chudnutia, že si zapálite cigaretu alebo vynecháte cvičenie. Nenechajte sa tým odradiť a rozhodne sa nevzdávajte kvôli jednej chybe. Na plnenie predsavzatí je potrebná veľká dávka trpezlivosti a ešte väčšia dávka pevnej vôle. Aj keď sa vám napríklad nepodarí splniť všetko, čo ste si stanovili, v každom prípade ste urobili niečo pre svoje zdravie alebo psychickú pohodu.

 

 

Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Návšteva psychológa a chudnutie
Zdravý životný štýl Psychoterapia a chudnutie
Zdravý životný štýl 10 psychologických trikov pri chudnutí