Fithall magazín

Utorok 29.9.2020 meniny má Michal / Michaela

Zdravý životný štýl

Nehľadajte dôvody prečo nemôžete schudnúť!

Nehľadajte dôvody prečo nemôžete schudnúť!



Ak chcete skutočne ubrať na váhe, potom zabudnite na rôzne povery a nezmyselné dôvody, ktoré vás môžu od držania redukčnej diéty úplne odradiť. Pamätajte, že váš nový jedálniček by nemal podliehať momentálnym trendom a zaručené chudnúce koktaily radšej vymeňte za zdravé a čerstvé potraviny.


ČÍTAJTE TIEŽ: 

Chcete schudnúť? Jedzte zdravo a správne.

Naštartujte svoj organizmus a buďte štíhla do plaviek!

Schudnite pitím vody

 

Nemôžete schudnúť, pretože:

 

1. Nervozitu zaháňate sladkým

Ak patríte medzi jedincov, ktorí stres zaháňajú sladkosťami, potom by ste mali vedieť, že čokoláda vám zo stresovej situácie nepomôže. Skôr naopak. Po konzumácii sladkostí sa vám v organizme vyplaví veľké množstvo hormónu inzulínu a následne klesne hladina krvného cukru. To vedie k ešte väčšej nervozite, nesústredenosti a hladu. Dostávate sa tak do začarovaného kruhu. V psychickej záťažovej situácii je preto dôležité, aby ste hladom netrpeli. Schudnúť môžete, ak budete jesť pravidelne a budete v relatívnom pokoji. Dôležité je, aby ste dbali na dostatočný prísun bielkovín a vyberali si sacharidy s nižším glykemickým indexom. Skúste tiež zistiť, čo vás psychicky uvoľní bez toho, aby ste museli plieniť chladničku.

 

2. Zdravé potraviny sú drahé

Tento rozšírený mýtus sa vôbec nezakladá na pravde. Niektoré exotické potraviny sú možno drahšie, ale to neznamená, že ak ich nebudete mať vo svojom jedálničku, nemôžete schudnúť. Aj keď sa budú v niektorých oslavovaných diétach vyskytovať, uvedomte si, že nákladnejšiu potravinu môžete nahradiť lacnejším variantom. Naplánujte si, koľko zjete za deň zeleniny, a vyberajte medzi druhmi, ktoré sú v tom čase lacnejšie. Rovnako tak vyberajte kvalitné nízkotučné zdroje bielkovín: plátok kuracieho mäsa, tofu, sójové mäso či filé z tresky vás určite finančne nezruinuje.

 

3. Nízkokalorické pokrmy nikto z rodiny nebude jesť

Kvôli svojej redukčnej diéte dve jedlá variť naozaj nemusíte. Úplne postačí, keď si dobre premyslíte, ako pokrmy pripraviť, aby chutili všetkým. Napríklad môžete obaľované bravčové rezne vymeniť za prírodné kuracie a ochutiť bylinkami, prípadne porcie pre ostatných členov domácnosti okoreniť zvlášť a "vylepšiť" rozpusteným maslom, alebo olivovým olejom.

 

4. Strava sa vám zdá jednotvárna

Ak je váš jedálniček postavený na nízkotučných mliečnych výrobkoch, hydinovom a rybom mäse a zelenine, možno ste práve vyčerpali možnosti vlastnej fantázie. Pozrite sa teda do rôznych kuchárskych kníh, a bez toho aby ste kopírovali doslovne uvedené recepty, nájdite možnosti, ako skombinovať dané suroviny a chuťovo ich ozvláštniť. Pomocníkom, ktorý nikdy nesklame, sú čerstvé bylinky. Rovnakú úlohu môžu splniť omáčky z dusenej zeleniny a cesnaku, sušené paradajky apod.

 

5. Trpíte neustálym hladom

Snažte sa zjesť ku každému jedlu porciu čerstvej zeleniny a robte si výdatné raňajky - celozrnné pečivo s rastlinným maslom a plátkom syra alebo šunky a k tomu 200 ml mlieka alebo malý jogurt. Dodržujte tiež veľkosť porcií bielkovín: to znamená k obedu zjedzte aspoň 200 g ryby alebo 150 g kurčaťa alebo 2 vajcia. Ak na obed a večeru úplne vynecháte prílohu, potom skonzumujte minimálne 200 g zeleniny. Na desiatu si potom dajte biely jogurt, kefír, jogurtové mlieko, ovocný tvaroh, syr cottage alebo cmar v množstve 250-500 ml (podľa toho, aký veľký máte hlad). Tento systém vám zaistí stabilnú hladinu krvného cukru a vy tak nebudete pociťovať úporný hlad. Okrem toho budete strácať prevažne tuk, nie drahocennú svalovú hmotu.

 

6. Máte zápchu a bolí vás hlava

Prehodnoťte svoj jedálniček a zistite, či prijímate dostatok tekutín a potravín. Ak vás bolí hlava, možno jete tak málo, že vám klesá krvný tlak. Ak je váš príjem energie ale v poriadku, uvažujte o multivitamínovom doplnku. Ak trpíte zápchou, pridajte si do jedálnička kyslomliečne výrobky v akejkoľvek podobe. Taktiež dbajte na dostatok zeleniny, a ak obmedzujete množstvo chleba a ďalších príloh, vyberajte si také, ktoré majú najväčší podiel celozrnnej ražnej múky. Ak tieto opatrenia nepomôžu, vyberte si niektorú z kvalitných druhov vláknin predávaných v lekárňach. Tiež môžete posilňovať brušnú stenu vhodnými cvikmi.

 

Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Diéty Chudnutie sa začína v hlave
Diéty Ako schudnúť? Máme pre vás zaručené tipy.
FITHALL cvičenie Aktivity, ktoré Vám pomôžu zhodiť prebytočné kilá