Fithall magazín

Utorok 26.1.2021 meniny má Tamara

Zdravý životný štýl

Naštartujte svoj organizmus a buďte štíhla do plaviek!

Naštartujte svoj organizmus a buďte štíhla do plaviek!



Človek koľkokrát vie, že by mal niečo zmeniť, a často tiež chce. Informácie o správnom stravovaní aj o tom, ako a kde cvičiť na nás útočia takmer na každom rohu, ale prax býva vždy oveľa komplikovanejšia.
 
Dnes, vďaka dostupným znalostiam a vedomostiam o princípoch výživy, má základné povedomie o tom, čo by sme pre svoje zdravie a štíhlu líniu mali a nemali robiť, takmer každý. Poznať teóriu je dôležité, ale len to bohužiaľ nestačí.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Chudnutie sa začína v hlave

Ako sa motivovať k cvičeniu a správnemu stravovaniu?

Buďte v pohode a schudnete!

 

Nečakajte, že zmena príde sama od seba, že ju prinesie ďalší pondelok, Nový rok alebo pekný dátum v kalendári. Musíte začať Vy sami, a to hneď teraz. Nečakajte ani na zajtrajšie ráno - dnešok sa tiež počíta.

Aby ste vôbec mohli začať, ujasnite si, čo je vlastne Vaším cieľom. Uvedomte si, či chcete chudnúť, naberať svalovú hmotu, zlepšiť fyzickú kondíciu či urobiť niečo pre zdravie. Od toho sa potom budú odvíjať Vaše plány. Kúpte si denník na zapisovanie jedálnička i pohybovej aktivity a Váš cieľ si do neho zapíšte. Zistite, čo budete musieť pre dosiahnutie cieľa urobiť a plánu sa držte.

Veľmi často sa ľudia rozhodnú pre nejakú zmenu a do cvičenia a správneho stravovania sa vrhajú po hlave. Ľahko potom ale dôjde k pretrénovaniu, bolesti svalov, strate motivácie, únave a tiež silnej frustrácii z trpiacich chuťových pohárikov a škŕkajúceho žalúdka.

Ak ste doteraz necvičili vôbec, alebo cvičili veľmi náhodne a nesystematicky, začnite pomaly. Pre chudnutie bude stačiť prvý mesiac tréning 2 - 3x týždenne, po dobu 30 - 60 minút a disciplína v stravovaní. Rovnako tak pre silový tréning platí pozvoľný štart, ale zato dlhodobejšie snaženie.

Či chcete chudnúť, naberať svaly, alebo hmotnosť udržať, jedzte minimálne 5 - 6x denne, po 3 hodinách. Zákonitosťami športovej výživy a pravidlami stravovania pri športe sa zaoberajte až v momente, kedy máte zaužívaný pravidelný jedálny režim aj športovú aktivitu. Spočiatku sa nemusíte zaoberať ani presným zložením toho, čo jete - skrátka jedzte tak, aby ste neboli prejedení, jedlo nedojedajte za každú cenu, vyhnite sa vyprážaným pokrmom, sladkostiam a rôznym nezdravým pochutinám. Väčšinou každý presne vie, ako by mohol svoj jedálniček vylepšiť a kde presne robí chyby.

Do denníka alebo diára si zapíšte presné dátumy a časy Vašich tréningov, ale aj jedál. Pravidelné a systematické zapisovanie síce môže byť otravné, ale veľmi dobre pomáha v udržaní kontroly nad jedlom aj cvičením. Navyše si vďaka denníku ľahšie uvedomíte, v čom máte najväčšie medzery, ale aj Vaše úspechy budú čierne na bielom.

Postupne nahradzujte sladkosti ovocím, slané dobroty nízkotučnými syrmi a zeleninou a eskalátory zameňte za schody. Môžete vystúpiť z električky o stanicu skôr a dôjsť ju pešo. Všetky tieto drobnosti, ktoré pre seba urobíte, sa budú sčítavať a Vy onedlho zistíte, že nebolo nutné upravovať životný štýl radikálne, aby bolo možné pozorovať zmeny.

Myslite na to, že akúkoľvek drobnosť, ktorú pre svoje zdravie urobíte, robíte len a len pre seba a nikto iný ju za Vás neurobí. Aj keď prídu okamihy, kedy budete chcieť všetko zabaliť, nevzdávajte to - začať cvičiť a dobre jesť je totiž to jednoduchšie. Oveľa ťažšie je naštartované zmeny udržať, nepoľavovať a nevracať sa k starému životnému štýlu.


Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Návšteva psychológa a chudnutie
Jedlo a výživa Chcete schudnúť? Pite!
FITHALL cvičenie Aktivity, ktoré Vám pomôžu zhodiť prebytočné kilá