Fithall magazín

Pondelok 21.10.2019 meniny má Uršuľa

Zdravý životný štýl

Trápia Vás Vaše dni? Pomôžu Vám bylinky!

Trápia Vás Vaše dni? Pomôžu Vám bylinky!



Medzi najčastejšie problémy spojené s menštruáciou patrí PMS (predmenštruačný syndróm), bolesti brucha, kŕče a silné krvácanie. Nie je nutné ale zakaždým užívať utišujúce lieky. Trápeniu môžete predísť úpravou stravy a bolesti zmierniť prírodnými prostriedkami.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Bylinné kúpele liečia dušu aj telo

Očistná kúra, áno či nie?

Polievky, ktoré liečia

 

Príčiny
Predmenštruačné ťažkosti spôsobuje porušená rovnováha estrogénu a progesterónu. U niektorých žien prevažuje estrogén a tie trpia často depresiami. Ženy s prevahou progesterónu trpia napätím v prsiach a opuchmi. Tiež dedičnosť hrá svoju rolu. V jednej štúdii sa zistilo, že PMS trpí 70 % dcér, ktorých matky mali rovnaké ťažkosti.
 
Ako bolesti predísť

1. Týždeň pred očakávanou menštruáciou sa vyhnite vyprážaným a príliš tučným jedlám. Radšej konzumujte potraviny bohaté na omega - 3 mastné kyseliny, ako napríklad ryby, ľanové semienka, alebo rybí tuk.

2. Jedným z dôvodov, prečo Vás môže bolieť brucho je nedostatok železa. V prírodnej forme ho nájdete v ustriciach, v tekvicovom semienku, pečeni, strukovinách, obilí a v listovej zelenine.

3. Fajčenie a veľká konzumácia mäsa zvyšujú potrebu pyridoxínu. Jeho nedostatok znižuje tvorbu serotonínu, čo spôsobuje depresívne nálady, neudržateľnú chuť na jedlo apod.  Okrem toho je preukázané, že pri nedostatku pyridoxínu sú aj bolesti v prsiach oveľa silnejšie. Preto by ste mali obmedziť fajčenie a oblúkom sa vyhnúť červenému mäsu.
 
4. Jedzte viac komplexných uhľohydrátov, napr. banány, celozrnné výrobky, zemiaky a cestoviny a menej živočíšnych tukov. Vyhýbajte sa nízkotučným mliečnym výrobkom, pretože tie obsahujú len málo vitamínu D! Zredukujte svoj príjem mäsa a salámy.

5. Nepite nápoje ako kola alebo iné sladené nápoje, a nejedzte hotové jedlá! Pite menej kávy! Ak raňajkujete müsli, bohato si ho posypte ľanovými semienkami. Na raňajky si dajte radšej vajcia alebo chlieb so syrom, aby ste zlepšili príjem pyridoxínu, vápnika a magnézia.

6. Skúste najmenej 4 mesačnú magnéziovú kúru. Súčasne užívajte 1-2 čajové lyžičky ľanového, alebo konopného oleja.

7. Užívajte borákové kapsule alebo kapsule s púpalkovým olejom.

Čo pomáha
- Nakrájajte kúsok čerstvého zázvoru na malé dieliky a povarte ho 10 minút v dvoch šálkach vody. Vzniknutý vývar pite horúci. Uvidíte, že Vám prinesie okamžitú úľavu od menštruačných bolestí.

- Pite čerstvú šťavu z mrkvy alebo červenej repy s nasekanými listami koriandra, ktoré uvoľňujú hladké svalstvo. Ak nemáte čerstvý koriander, povarte koriandrové semená v 2 šálkach vody po dobu 15 minút, preceďte a nápoj pite dvakrát denne v čase menštruácie.

- Teplo v tele uvoľňuje svaly maternice, preto pite horúce bylinkové čaje: mätu, harmanček, alebo medovku. Prvú pomoc pri záchvatoch bolesti pri menštruácii Vám poskytne čaj z myšieho chvosta a nechtíka. Polievkovú lyžicu zmesi byliniek zalejte 1 šálkou vriacej vody, prikryte a nechajte 10 minút lúhovať, potom preceďte.


Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Nenechajte svoje obličky v lete na suchu
Zdravý životný štýl Veľká jarná detoxikácia
Zdravý životný štýl Ako na jarnú únavu?