Fithall magazín

Piatok 25.9.2020 meniny má Vladislav

Zdravý životný štýl

10 psychologických trikov pri chudnutí

10 psychologických trikov pri chudnutí



Energetický príjem a výdaj sú záležitosti fyziológie a zákon zachovania energie je jedným z hlavných fyzikálnych zákonov, avšak chudnutie a priberanie je často skôr ovládané našou psychikou. To, ako veci vnímame, ako ich hodnotíme a ako o nich premýšľame, totiž ovplyvňuje naše pocity, fyzické prejavy tela, ale aj správanie. Naučte sa preto niekoľko trikov, ktoré Vám pomôžu schudnúť, ale tiež si štíhlu postavu udržať.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Chudnutie zima verzus leto

Nechudnete? Možno vám niečo chýba!

Návšteva psychológa a chudnutie

 

1. Naservírujte si jedlo na malom tanieriku a jedzte dezertnou vidličkou. Budete mať pocit, že je jedla viac, jedenie Vám bude trvať dlhšie, a tým pádom tiež dokážete ľahšie rozpoznať, kedy už ste sýti.

2. Pri jedení nerobte nič iné - nesledujte televíziu, nečítajte noviny, neseďte pri počítači. Jedzte jedlo tak, ako by ste ho jedli prvýkrát v živote. Vnímajte jeho tvary, farby, teplotu, vôňu i textúru. Spomeňte si na moment, kedy ste také jedlo ochutnali prvýkrát v živote a vychutnávajte si ho, ako by ste ho jedli zároveň poslednýkrát.

3. Pozrite sa na hodinky a určite si, ako dlho vám bude jedenie trvať. Tak získate predstavu o tom, ako dlho skutočne jete, ale tiež možnosť interval naťahovať a jedenie spomaľovať. Maximálnym spomalením v konzumácii doprajete mozgu i žalúdku dostatok času na uvedomenie si pocitu sýtosti.

4. Pre spomalenie a lepšie vychutnanie jedla odkladajte medzi jednotlivými sústami príbor
, na vidličku si nachystajte nové sústo až v okamihu, kedy máte prázdne ústa a v priebehu jedenia veľa pite.

5. Ak vám porcie pripadajú príliš malé, prestaňte sa ľutovať, ale naopak si sami pre seba povedzte "Panebože, toľko jedla, to nemôžem nikdy zjesť! To budem potom úplne prešpikovaná!" A jedlo jedzte tak, ako by ste už naozaj boli úplne sýti.

6. Naučte sa jedlo odkladať na určitý čas. Teoreticky je jedno, či desiatu zjete v 9:45 alebo o 10:00. Tým, že si ale poviete, že ju zjete o 10:00, sa naučíte ovládať svoje impulzy a posilníte stravovaciu disciplínu.

7. Pri chudnutí neľutujte to, že si nemôžete dať všetko, čo chcete. Naopak sa snažte nechcieť jesť potraviny, o ktorých viete, že Vám škodia. Radšej ľutujte vyhodené chlebíčky po oslave narodenín, než aby ste ľutovali kilogramy na váhe.

8. Keď občas režim porušíte, nevyčítajte si to. Berte to ako tzv. "cheat meal", ktorým zrýchlite svoj metabolizmus, telu doprajete živiny a uľavíte psychike. Dôležité je počítať živiny, nie kalórie.

9. Vážte sa maximálne 1x týždenne a nepanikárte, keď bude na váhe o kilo až dve viac. Výkyvy môžu byť spôsobené hormonálnymi zmenami, zadržiavaním vody alebo jedlom, ktoré ste skonzumovali predošlé dni, a zatiaľ neopustilo Vaše telo. Rozhodne sa nevážte, keď máte zlú náladu.

10. Hovorí sa, že telo počuje všetko, čo myseľ hovorí, preto sa nekritizujte, nenadávajte si a svoje telo pred sebou nezhadzujte a nedráždite.
Vyzdvihovaním predností a úspechov vždy dosiahnete viac, ako nadávaním si a zhadzovaním samej seba.

 

 

660x250_2.jpg


Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Chcete schudnúť? Pite!
Jedlo a výživa Chudnutie pri nepravidelnom pracovnom režime
Zdravý životný štýl Ako schudnúť? Máme pre vás zaručené tipy.