Fithall magazín

Sobota 19.1.2019 meniny má Drahomíra / Mário

Zdravý životný štýl

Stanovte si reálny cieľ chudnutia

Stanovte si reálny cieľ chudnutia



Nový rok prináša nové možnosti, nové výzvy a nové očakávania. Predsavzatia, ktoré si ľudia na prelome roka stanovujú, však často stroskotajú už v polovici januára. Príčina nie je v slabej vôli alebo motivácii, ale predovšetkým v nevhodne stanovených cieľoch.

Existuje niekoľko jednoduchých pravidiel pre vytyčovanie cieľov, a keď sa nimi budete riadiť, ich dosahovanie potom bude oveľa jednoduchšie.

Pravidlom číslo jedna je konkrétnosť. Nestačí si povedať, že schudnete a začnete cvičiť, ale špecifikujte si, koľko kilogramov schudnete, kedy presne, čo a s kým budete cvičiť. To je tiež jediná cesta, ako následne zistiť, či ste svoj cieľ dosiahli. Nedávajte si predsavzatia byť šťastnejší alebo sebavedomejší, ale hľadajte čiastkové a konkrétne spôsoby, ako to docieliť a na tých potom pracujte.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Ako sa zbaviť nadbytočných kíl z Vianoc

Návšteva psychológa a chudnutie

Cvičíte a stále to nie je vidieť? My vieme prečo!

 

Merateľnosť je druhou podmienkou pre efektívne stanovovanie cieľov. Ako spoznáte, že ste šťastní alebo sebavedomí? Ľahšie je naplánovať si konkrétne činnosti, vďaka ktorým sa cítite lepšie a sebavedomejšie a pri spätnom prelistovaní diára potom uvidíte, čo všetko ste pre tento cieľ zvládli urobiť.

Ciele musia byť dosiahnuteľné. Je nereálne očakávať, že sa z Vás behom pár týždňov stane zapálený športovec alebo doživotný abstinent od všetkých sladkostí. Len dosiahnuteľné ciele môžu byť pokorené a Vy sa potom nebudete musieť trápiť myšlienkami na vlastné zlyhania či porušenia predsavzatí.

Realistické očakávania tiež zohrávajú veľmi významnú úlohu. Možno máte všetky predpoklady k tomu, aby ste začali pravidelne cvičiť. Už viete kde, kedy a s kým. Máte presnú predstavu , ako bude Vaše telo vyzerať za pár mesiacov, ale do toho Vám v práci pridelia novú náročnú úlohu, alebo Vám ochorie dieťa a plány musíte prehodnotiť. Vymyslite si preto tiež záložný, krízový plán. Choďte cvičiť v pauze na obed, alebo si zatrénujte doma. Nič nevzdávajte, len buďte realisti a počítajte s možnými komplikáciami.

Orámujte svoje ciele časovým limitom. Určite si, dokedy redukujete nadbytočné kilogramy, kedy presne odovzdáte rozrobenú prácu, kedy si zájdete na masáž. Časový plán dáva cieľom jasné obrysy a s blížiacim sa dátumom plnenia je potom oveľa ťažšie zo svojich zámerov vycúvať. Predsavzatia a ciele si určujete sami pre seba. Žiadny dátum v kalendári, ani nikto iný Vás nedonúti zmeniť svoje zlozvyky, ak nebudete chcieť Vy sami. Pripravte si podmienky pre ich plnenie, rozmyslite si, ktoré ciele sú pre Vás prioritou a na tie sa zamerajte ako prvé.

Na Nový rok si predsavzatia dáva kdekto, ale len v momente, keď to myslíte vážne, môžete niečo vo svojom živote zmeniť. Neunavujte sa predsavzatiami, ktoré sa opakujú rok čo rok (schudnúť, prestať fajčiť/piť/jesť čokoládu, začať cvičiť, naučiť sa cudzí jazyk atp.), ale zamerajte sa na drobné a postupné krôčiky k svojmu lepšiemu ja. Naozaj choďte cvičiť, pokojne hneď. Nedojedajte silvestrovské chlebíčky ani vianočné pečivo. Kúpte si učebnicu angličtiny. Vyhoďte nedofajčenú krabičku cigariet, škoda ich naozaj nebude.

Či chcete vo svojom živote dosiahnuť čokoľvek, nenechajte sa obmedzovať začiatkom nového roka a koncom starého, pretože začať môžete hneď. Nový rok skúste vnímať ako prísľub niečoho lepšieho a začnite konať, pretože Vaše ciele za Vás nikto iný dosiahnuť nemôže.


Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Chcete schudnúť? Pite!
Zdravý životný štýl Chudnutie sa začína v hlave
Zdravý životný štýl Ako schudnúť? Máme pre vás zaručené tipy.