Fithall magazín

Nedeľa 31.5.2020 meniny má Petrana / Petronela

Zdravý životný štýl

Ako sa zbaviť nadbytočných kíl z Vianoc

Ako sa zbaviť nadbytočných kíl z Vianoc



Najlepšou variantou je cez Vianoce vôbec nepribrať, ale to sa podarí málokomu. Radou číslo jedna, ktorou by ste sa mali riadiť, aby ste neprepadali panike a zbytočne si nekazili povianočnú náladu, je vyhýbať sa váhe. Nie je možné, aby človek počas niekoľkých dní pribral veľa kilogramov tuku, ale hmotnosť môže aj napriek tomu stúpnuť výrazne. Vzostup hmotnosti môže súvisieť hneď s niekoľkými faktormi - jednak skutočne z tučných a sladkých jedál obohatíme tukové zásoby, ale organizmus aj vplyvom konzumácie slaných pokrmov a alkoholu zadržiava veľa vody.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Návšteva psychológa a chudnutie

Sacharidy, bielkoviny, tuky - Viete, kde ich nájsť?

Vedú Vaše jedálenské návyky k nadváhe?

 

Po sviatkoch zabudnite na drastické diéty a očistné kúry, pretože tým si akurát spomalíte metabolizmus. Začnite pekne zvoľna a s rozumom. Ľudské telo je veľmi prispôsobivé a často si dokáže rôzne procesy riadiť úplne samo. Je teda pravdepodobné, že ak jete počas roka rozumne, ale počas Vianoc to s jedlom preženiete, telo sa s takým jednorazovým výkyvom vyrovná a časom sa pôvodná hmotnosť samovoľne na váhe opäť objaví.

Ak chcete návrat k predsviatočnému telu podporiť, vráťte do stravovania pravidelnosť a poriadok. Cez sviatky často zobeme nepodarené cukrovinky rovno z plechu a dojedáme po večeroch šalát a rezne. Po Vianociach však s týmito neresťami prestávame, preto je ľahšie opäť jesť 5 - 6x denne, bez neustáleho zobania a ochutnávania. Jedlá, ktoré budete jesť, by mali mať začiatok a koniec a malo by byť možné ich pomenovať (olízanie lyžičky od maslového krému nemožno nazvať olovrantom).

Upravte tiež svoj pitný režim - zvyšky sladkých limonád a džúsov, ktorými si spestrujete vianočné menu, dopite, ale ďalšie nekupujte. Je síce ťažké odvyknúť si od sladkej chuti a začať piť opäť len čistú vodu, ale pre fungovanie organizmu aj pre chudnutie, detoxikáciu a zbavenie sa nadbytočnej vody v tele je to nevyhnutné.

Postupne začnite tiež obmedzovať obsah soli vo vašom jedálničku. Nielen, že zadržiava vodu v tkanivách a človek potom vyzerá objemnejšie, ale tiež vzbudzuje chuť k jedlu. Nevyraďte soľ úplne, ale postupne uberajte, aby si chuťové bunky opäť privykli na menej výrazné zážitky.

Tým, že sa cez sviatky nechodí do práce, ľudia neskôr vstávajú, ponocujú a vôbec majú narušený bežný chod dňa. Rozkolísanie režimu spánku môže viesť k nepravidelnostiam v jedle a tiež k naberaniu váhy. Začnite opäť chodiť spať pravidelne a v približne rovnakom čase tiež vstávajte. Dve až tri hodiny pred spaním už nič nejedzte, len pite nesladený čaj alebo obyčajnú vodu.

Pár dní po hodovaní prechádzajú potraviny tráviacim traktom, ktorý je potrebné prečistiť. K tomu vám pomôže jednak voda, ale aj vláknina. Jedzte preto dopoludnia ovocie aj celozrnné výrobky a popoludní zeleninu. Lepšiu funkciu trávenia tiež podporíte pohybom, napríklad svižnou prechádzkou.

Nečakajte, že sa po niekoľkodňovom prejedaní dostanete do formy počas prvého januárového dopoludnia. Na úpravu režimu si nechajte dostatok času, neponáhľajte sa, ale hlavne používajte sedliacky rozum. Žiadne tablety, hladovky, nápoje alebo iné zázračne rýchle riešenie neexistuje. Skrátka sa veľa hýbte, pravidelne jedzte, pite vodu a netrápte sa výčitkami svedomia. Nový rok predstavuje šancu pre získanie lepšej fyzickej kondície, štíhlejšieho a pevnejšieho vzhľadu i psychickej pohody.


Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Chcete schudnúť? Pite!
Zdravý životný štýl Chudnutie sa začína v hlave
Jedlo a výživa Chudnutie pri nepravidelnom pracovnom režime