Fithall magazín

Streda 30.9.2020 meniny má Jarolím

Zdravý životný štýl

Najväčšie mýty o chudnutí

Najväčšie mýty o chudnutí



Snažíte sa schudnúť, ale stále márne? Možno robíte niečo zle. Zoznámime vás s niekoľkými mýtmi, ktorých by ste sa počas chudnutia mali radšej vyvarovať. Možno nakoniec odhalíte, prečo sa Vám doteraz nepodarilo zbaviť sa prebytočných kíl.

Mýtus 1:
Čím viac posilňujete , tým viac chudnete
Mnoho žien si myslí, že keď sa poriadne zapotí v posilňovni alebo budú chodiť každý deň na spinning, tak schudnú. Pokiaľ chcete zhodiť kilá a nenabrať príliš svalovej hmoty, je počas cvičenia dôležité s posilňovaním kombinovať aj kardio tréning (beh na páse, rotoped a iné). Výborným riešením na úbytok kilogramov je napríklad striedať aeróbne cvičenie so silovým tréningom tak, aby ste efektívne chudli a nebudovali si kulturistické svaly.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Skutočne sa po nich chudne?

Aktivity, ktoré Vám pomôžu zhodiť prebytočné kilá

Ako partner ovplyvňuje Vašu hmotnosť?


Mýtus 2:
Po piatej hodine už nesmiete jesť
Domnievať sa, že po 17. hodine už nesmiete jesť je mylné. Všetko záleží na tom, o koľkej chodíte spať. Dôležité je nejesť približne 2 hodiny pred spánkom, aby telo malo ešte čas všetko stráviť. Večer by sa mali jesť jedlá obsahujúce bielkoviny a aminokyseliny, ktoré obnovujú svalovú hmotu. Prílohy vo forme sacharidov patria skôr k obedu ako k večeri.

Mýtus 3:
Pri chudnutí môžete jesť ovocia, koľko chcete
Ovocie je hodnotný zdroj vitamínov, ale ak chcete úspešne chudnúť, mali by ste ho konzumovať v primeranom množstve a vedieť, ktoré si vybrať. Okrem chute a zdraviu prospešných látok je totiž ovocie aj zdrojom jednoduchých cukrov. Pri redukčnej diéte sa odporúčajú dve porcie ovocia denne. Najlepšie dopoludnia a v popoludňajších hodinách. Ovocie, ktoré nie je pri diétach príliš vhodné, je banán a hroznové víno. Naopak ideálne sú jahody, maliny, jablká, černice alebo napríklad slivky. Ovocie jedzte v surovom stave. Na kompóty, kandizované a sušené ovocie, si pri diéte nechajte radšej zájsť chuť. Výnimkou sú sušené marhule, ktoré v malom množstve nevadia.

Mýtus 4:
Light potraviny sú pre štíhlu líniu najlepšie
Pri diéte sú light potraviny len ľahkým pomocníkom a nemali by ste sa na ne príliš spoliehať. Ľudia si veľakrát nakúpia light jogurty a namiesto jedného ich zjedia viac, pretože si myslia, že po light potravinách sa nedá pribrať. A kalórie sa tak začnú pomaly hromadiť. Light potraviny sú tiež často plné rôznych chemických dochucovadiel a náhrad a nie sú preto pre telo ideálne. Podobné to je aj s mliekom. Odstredené mlieko má na rozdiel od polotučného mlieka iba o jedno percento menej tuku. Polotučné mlieko navyše obsahuje viac vitamínov viazaných na tuk.

 

Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Chcete schudnúť? Pite!
Zdravý životný štýl Chudnutie sa začína v hlave
Jedlo a výživa Chudnutie pri nepravidelnom pracovnom režime