Fithall magazín

Streda 21.11.2018 meniny má Elvíra

Jedlo a výživa

Ako nakupovať pri redukcii hmotnosti

Ako nakupovať pri redukcii hmotnosti



Široká ponuka tovaru v obchodoch je výhodou a zároveň aj nevýhodou pri snahe zbaviť sa nadbytočných kilogramov. V minulosti, keď bol k dispozícii jeden druh jogurtu a cukrovinky nelákali na svoje pestré obaly, bol výber i nákup potravín menej komplikovaný.

Pri chudnutí, ale aj pri udržiavaní telesnej hmotnosti je veľmi dôležité, aké výrobky sa ocitajú vo Vašom nákupnom vozíku, pretože tie isté potraviny sa potom ocitajú vo Vašom žalúdku. Aby ste svojimi nákupmi podporili svoje zdravie, fyzickú kondíciu aj štíhlu líniu, je potrebné riadiť sa niekoľkými jednoduchými pravidlami.


ČÍTAJTE TIEŽ:

Na čo si dať pozor na etiketách potravín

Zostavte si svoj zdravý jedálniček

Jedlo ako droga


Pravidlom číslo jedna je nenechať nič na náhodu a plánovať. Vždy premyslite aspoň deň dopredu, kde sa budete nasledujúci deň pohybovať, kedy a čo budete jesť a podľa toho sa zariaďte. Ak veľa cestujete, vyhnite sa občerstveniu na benzínových pumpách aj Fast foodom a radšej si nakúpte desiaty, ktoré sa ľahko prenášajú. Do každej kabelky sa vojde napríklad syr Cottage, biely jogurt, ovocie, müsli tyčinka alebo rôzne sucháre. Počas dňa sa Vám nesmie stať, že budete mať hlad a nebudete mať po ruke nič k jedlu - tým potom narastá pravdepodobnosť, že sa pri najbližšej príležitosti vrhnete na čokoľvek, čo bude k dispozícii.

Hlavným sortimentom, na ktorý by ste sa mali zamerať, je ovocie a zelenina, či už čerstvá, mrazená, kvasená alebo sterilizovaná. Uistite sa , že máte v chladničke dostatočné zásoby ovocia a zeleniny, aby ste po nich v prípade hladu a chuti mohli jednoducho siahnuť. V lete nakupujte sezónnu zeleninu, ktorú použijete do šalátov alebo z nej pripravíte ľahké zeleninové jedlá. Ovocie využívajte ako dopoludňajšiu desiatu alebo ho ráno nakrájajte do misky s vločkami a jogurtom.

Zastavte sa u mliečnych výrobkov a kúpte si kvalitné biele neochutené jogurty , s obsahom tuku okolo 2,5 - 3,5 %. Do košíka pridajte už spomínaný syr Cottage, riccotu, nízkotučný tvaroh, 20 % Eidam, Mozzarelu alebo syrečky. Je lepšie kupovať neochutené varianty mliečnych produktov, pretože potom máte istotu, že nekonzumujete žiadne chemikálie, éčka a pridaný cukor. Mliečne výrobky potom dochuťte doma podľa vlastnej fantázie.

Z obilnín a príloh voľte viaczrnné varianty a pokiaľ možno také, ktoré majú čo najjednoduchšie zloženie. Kúpte si obyčajné ovsené vločky, zemiaky, prírodnú ryžu, celozrnné cestoviny a chrumkavé celozrnné chlebíčky, ktoré Vám navyše dlho vydržia čerstvé.

Z mäsa sa zamerajte na kuracie a morčacie prsia bez kože, hovädziu sviečkovú, bravčovú panenku , králika a ryby. Občas určite neuškodí ani šunka s vysokým obsahom mäsa.

Do nákupnej tašky prihoďte aj zdravé tuky, ktoré nájdete v semienkach, orechoch, kokose, arašidovom masle alebo olivovom oleji.

Preskúmajte v obchodoch racio kútiky, ktoré bývajú dobre zásobené alternatívami bežných potravín , ako sú sójové mäso, tofu, rastlinné mlieka, tekvicové a konopné oleje, orechové tyčinky alebo javorové sirupy a ďalšie prírodné sladidlá (napr. Stévia).

Keď si zvyknete nakupovať zdravšie a diétnejšie potraviny, strávite v obchode oveľa menej času, pretože tých nezdravých výrobkov, plných tuku, cukru, soli, stabilizátorov, konzervantov a farbív leží bohužiaľ stále na pultoch väčšie množstvo. Nezdravé a kalorické potraviny, hoci kúpené pre návštevy či ostatných rodinných príslušníkov, Vás doma budú zbytočne lákať a neprospejú ani ostatným. Skúste ich pri ďalšom nákupe ignorovať a sústreďte sa na tie, ktoré Vám naopak prospievať budú.


Autor: veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Upoutávky Princípy zdravého stravovania
Jedlo a výživa Urobte si čas na jedlo
Jedlo a výživa Ako si správne rozvrhnúť jedlo počas dňa (noci)?