Fithall magazín

Utorok 17.9.2019 meniny má Olympia

Jedlo a výživa

Malé triky počas stolovania

Malé triky počas stolovania



Ak ste sa rozhodli schudnúť nejaké to kilo dodržujte vedľa zdravé a striedme stravy aj určité pravidlá počas konzumácie jedla. Tieto malé triky vám dopomôžu dosiahnuť vysnívané postavy.

Jedlo jedzte aspoň 20 minút
Dobu jedla si pretiahnite čo najdlhšie. Jedzte pomaly, najlepšie 20 minút. Približne takú dobu totiž trvá mozgu, aby vám vyslal signál, že ste už naježený. Ak jete rýchlo a príliš hltáte, skonzumujete viac, ako naozaj potrebujete a po jedle sa budete cítiť zbytočne presýteniu. Jedlo si dávajte aj na menšie tanieriky. Porcie bude vyzerať opticky väčšie a zjete toho menej. Ak znesiete pikantné pokrmy, potom do svojho jedálnička zaraďte chilli papričky, ktoré urýchľujú metabolizmus a pomáhajú tak pri chudnutí.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Zázračná proteínová diéta - zabijak kíl

Vláknina - načo nám je dobrá

Ako zabrániť prejedaniu

 

Cvičte 3x týždenne
Správna výživa dokáže veľa, ale aby ste dosiahli vysnívané postavy, musíte sa aj trochu zapotiť. Sa cvičením rozhodne nečakajte na leto, ale začnite cvičiť čo najskôr, pretože zmeny začínajú byť vidieť najskôr po 5 týždňoch, takže čím skôr začnete, tým pre vašu postavu lepšie. Cvičte 3x týždenne po dobu 30 minút. Počas polhodinky intenzívneho tréningu si precvičíte svaly, spevníte telo a zrýchlite metabolizmus. Čo znamená, že ľahšie spálite tuky a vaša váha potom klesá.

Pohár vody

Veľmi pomáha aj obyčajná poháre vody, ktorú vypite pred každým jedlom. Tá vás zasýtia a vy potom skonzumujete menej kalórií. Prieskumy ukázali, že ľudia, ktorí pred jedlom vypijú jednu až dve poháre vody, skonzumujú následne o 75 až 90 kalórií menej. O hladu sa často hovorí, že je prezlečený smäd, takže dostatočným pitím tekutín si pomáhate od intenzívneho pocitu hladu. Dôležité je však piť počas celého dňa. Ak naraz vypijete 2 litre vody, svojmu organizmu rozhodne neprospejete. Naopak náhlym náporom tekutín pret'ažíte svoje obličky.

Alkohol a kalórie
Ak chcete schudnúť, mali by ste alkohol piť len príležitostne. V jednej fľaši vína je totiž toľko kalórií ako v tučnom jedle o troch chodoch. Skúste radšej dealkoholizované vína, ktoré obsahujú minimum kalórií. Tá umožňujú vychutnať si chuť kvalitného vína a vyhnúť sa nežiaducemu pôsobeniu alkoholu. "Nealkoholická vína obsahujú polyfenoly, ktoré majú antioxidačné účinky, pôsobí protizápalovo a tiež ochraňujú kardiovaskulárny systém," hovorí Radek Pech, konateľ spoločnosti a-freewine.cz. A ak predsa dostanete chuť na alkohol, dajte si biely vínny strik. Tvrdý alkohol obmedzte na minimum. Je nielen vysoko kalorický, ale po ňom máte aj väčšiu chuť na slané a mastné jedlá.



Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Víkend - zabijak diéty
Jedlo a výživa Chcete schudnúť? Pite!
Zdravý životný štýl Buďte zásadoví a schudnete!